Piaţa auto din România, în scădere
Piaţa autoturismelor a scăzut cu 17% în România în primele patru luni ale anului după numărul de înmatriculări de autoturisme noi, comparativ cu o scădere de numai 2,7% la nivelul Uniunii Europene.
17 Mai 2011, 11:18
Piaţa autoturismelor a scăzut cu 17% în România în primele patru luni ale anului după numărul de înmatriculări de autoturisme noi, comparativ cu o scădere de numai 2,7% la nivelul Uniunii Europene, potrivit datelor prezentate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile.
Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi a scăzut în România, în perioada ianuarie-aprilie, cu 17%, la 14.678 de unităţi. În luna aprilie, indicatorul s-a redus pe piaţa românească la 4.999 de maşini, reprezentând un declin de 43,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor.
La nivelul Uniunii Europene, numărul înregistrărilor de automobile noi a coborât cu 2,1% în primele patru luni faţă de perioada similară din 2010, la 4,674 milioane de unităţi. În aprilie, piaţa europeană s-a contractat cu 4,1%, la 1,089 milioane de înmatriculări.
Grupul Dacia, a înregistrat o scădere de 1,2% a numărului de înmatriculări de maşini noi în UE în primele patru luni, la 84.070 unităţi. Dacia a înregistrat însă în aprilie o creştere de 2,1% a înregistrărilor de automobile noi în UE, la 20.294 unităţi.
Piaţa auto germană, cea mai mare din Europa, a înregistrat o creştere de 10,7% în primele patru luni. Franţa a avut un avans de 4%, în timp ce Italia a coborât de pe locul 2 în UE în aceaşi perioadă a anului trecut până pe locul al treilea, cu o scădere de 19%, la sub 672.000 de înregistrări.
Marea Britanie a înregistrat de asemenea o scădere puternică, de 8,5%, la 696.000 de înmatriculări de autoturisme noi, iar în Spania a fost remarcat un declin de peste 26%, la circa 280.000 de unităţi.
Dintre marii constructori auto, Volkswagen, General Motors, BMW şi Daimler au înregistrat creşteri în primele patru luni ale anului în UE, în timp ce PSA, Renault, Ford, Fiat şi Toyota au încheiat pe scădere.