Peste 70% dintre elevi nu au oferit niciodată feedback profesorilor
Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România a prezentat un raport pentru anul şcolar 2023-2024.
Articol de Radio România Actualităţi, 12 Noiembrie 2024, 08:17
Peste 70% dintre elevi nu au oferit niciodată feedback profesorilor, iar mai mult de 60% dintre școlarii navetiști nu au beneficiat de sprijin financiar pentru transport, arată datele unui raport pentru anul 2023-2024, prezentat de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România, în parteneriat cu Consiliul Național al Elevilor. Probleme sunt și în ceea ce îi privește pe studenți, care reclamă, printre altele, că nu sunt promovate mecanismele de sesizare a încălcării normelor de etică.
Felicia Mocanu are mai multe detalii: ”Raportul privind implementarea Statutului elevului realizat de Consiliul Național al Elevilor evaluează respectarea drepturilor acestora în unitățile școlare din România pe baza datelor colectate de la 17.000 de elevi și aproximativ 1.200 de cadre didactice. Acesta identifică diferențele dintre prevederile legislative și situația practică, propunând soluții de îmbunătățire.
Bianca Ivan, președintele Consiliului Național al Elevilor: ”35,9% din elevii respondenți nu cunosc prevederile Statutului elevului. Pe partea de discriminare a elevilor, observăm cu îngrijorare faptul că 13,4% se bazează pe discriminare pe baza convingerilor. Capacitatea intelectuală este un factor într-o proporție de 29%. Noi am propus un profesor care să se ocupe într-o comisie specială pentru partea aceasta de egalitate de șanse și egalitate de gen.”
În ceea ce îi privește pe studenți, datele raportului arată că planurile de învățământ fie nu se revizuiesc periodic, fie, dacă se revizuiesc, acest lucru se întâmplă fără implicarea tuturor părților interesate, inclusiv a studenților. Studenții solicită publicarea la 24 de ore de la finalizarea unui examen a baremului și a tuturor informațiilor necesare pentru ca studienții să își poată valida nota la fiecare disciplină.
Sergiu Covaci, președinte ANOSR: ”Gradul de obiectivitate în privința evaluărilor va crește, pentru că automat studenții vor putea să-și autoevalueze cunoștințele la un examen, și atunci, sigur, în sine tot sistemul este mult mai calitativ.”/editor Florin Lepadatu/