Peste 50% din şcolile de la sate, "slab dotate şi fără profesori"
Nivelul de pregătire a profesorilor este relativ scăzut, iar materialele didactice sunt puţine, se arată într-un raport al agenţiei care verifică calitatea actului educaţional.
Articol de Radiojurnal, 18 Septembrie 2015, 19:45
Mai mult de jumătate din şcolile româneşti de la sate se confruntă cu o slabă dotare şi deficit de cadre didactice.
Un raport realizat de Agenţia Română de Asigurare a Calităţii Învăţământului Preuniversitar arată că nivelul de pregătire a profesorilor este relativ scăzut, iar materialele didactice şi cărţile din biblioteci sunt foarte puţine.
Vicepreşdintele agenţiei, Constanţa Valentina Mihăilă, i-a vorbit reporterului Radio România Actualităţi, Felicia Mocanu, despre influenţa negativă pe care o au aceste lipsuri asupra elevilor.
Constanţa Valentina Mihăilă: Sunt 13% care au probleme majore de funcţionare şi aceste probleme majore de funcţionare se repercutează în ceea ce priveşte rezultatele elevilor, calitatea educaţiei. Sunt în principal probleme privind spaţiile şcolare şi spaţiile şcolare auxiliare.
Şcolile din rural sunt centrate preponderent pe funcţionare şi mai puţin pe dezvoltare. Alte probleme ale acestor şcoli privesc asigurarea serviciilor medicale pentru elevi şi serviciile de orientare şi de consiliere profesională. Sau ce se întâmplă cu cadrele didactice sub aspectul pregătirii lor de specialitate, sub aspectul pregătirii lor ştiinţifice?