Peste 3000 de apeluri au fost preluate la Telefonul Vârstnicului
0800 460 001 - număr ce poate fi apelat gratuit de luni până vineri între orele 8 - 20, iar sâmbăta, între 8 şi 16.
Articol de Radiojurnal, 19 Mai 2020, 17:06
Peste 3100 de apeluri au fost preluate la Telefonul Vârstnicului în perioada stării de urgenţă, ceea ce reprezintă un număr dublu faţă de perioada anterioară, anunţă Fundaţia Regală Margareta a României, care gestionează proiectul social.
Aproape jumătate dintre apelanţi sunt persoane care trăiesc singure, conform analizei prezentate marți, 19 mai.
Principalele motive pentru care cei mai mulţi dintre vârstnici au apelat linia specială au fost nevoia de a se informa cum pot obţine ajutor material, cum ar fi alimente, medicamente sau produse igienico-sanitare; de asemenea, au fost interesaţi să afle despre accesul la servicii publice în perioada pandemiei, despre cumpărături livrate acasă, îngrijire şi sprijin practic la domiciliu, dar şi informaţii medicale.
Ca noutăţi, printre solicitările adresate la Telefonul Vârstnicului în cele două luni de stare de urgenţă au fost facilitarea cumpărăturilor şi consilierea psihologică prin telefon.
Două treimi dintre cei care au apelat au fost femei, iar aproape trei sferturi sunt din oraşele mari, inclusiv Bucureşti, fiind cunoscut că în mediul urban singurătatea este mai accentuată, notează realizatorii acestei analize.
S-au accentuat sentimentele de izolare, de neputinţă sau de inutilitate, iar stările predominante au fost cele de disconfort, anxietate sau deprimare, spun psihologii care le oferă consultanţă persoanelor în vârstă prin linia telefonică destinată, 0800 460 001, număr ce poate fi apelat gratuit de luni până vineri între orele 8 - 20, iar sâmbăta, între 8 şi 16.
Echipa atrage atenţia că nevoile acestor oameni, relevate de perioada crizei, nu încetează o dată cu ridicarea stării de urgenţă.
(S.S.)