Peste 20 de producători de vin, la Bucureşti
Cele mai bune vinuri aduse de producători noi, dar şi de cei tradiţionali, au fost degustate, săptămâna trecută, în cadrul unui eveniment de promovare a Salonului Naţional de Vinuri al României - Vintest Bucureşti.
17 Octombrie 2011, 15:02
Salonului Naţional de Vinuri al României - Vintest Bucureşti, a avut loc în perioada 27-30 octombrie 20011, la Romaero Băneasa din Bucureşti.
Organizatorul salonului, director - expert degustător, Lucia Pârvu a spus despre calitatea vinului românesc că a fost reprezentată în cadrul evenimentului de 15 producători mari şi mici din toate regiunile viticole ale ţării.
"Toate vinurile sunt deosebite, multe dintre ele fiind recunoscute şi premiate atât pe plan naţional cât şi internaţional", a subliniat Lucia Pârvu în cadrul târgului.
Aceasta a precizat că în cadrul Vintest Bucureşti vor expune ceva mai mulţi producători decât cei prezenţi joi seara, în jur de 20 de producători autohtoni de vin, dar va exista şi o linie internaţională de vinuri.
După 8 ani de experienţă în organizarea unui eveniment devenit punct de referinţă în industria vinului românesc, şi anume Salonul Internaţional de Vinuri - Vinvest de la Timişoara, aceeaşi echipă îndrăzneşte să atace piaţa din Capitală cu un eveniment similar.
Lucia Pârvu a precizat că "salonul Vintest se află la prima ediţie, dar sperăm să îl aducem cel puţin la valoarea la care a a ajuns fratele mai mare de la Timişoara".
De asemenea, organiyatorul salonului a adăugat că "spre deosebire de cel din vestul ţării, în Capitală se pune accentul pe produse româneşti, deoarece vinurile noastre şi-au dovedit calitatea şi pe pieţele de peste graniţă, fiind apreciate chiar şi în ţările cu tradiţie şi renume în industrie".
Salonul Naţional de Vinuri Bucureşti are misiunea de a aduce în acelaşi loc producători de vin, distribuitori, producătorii de accesorii, precum şi societăţile de turism vitivinicol pentru a stabili relaţii de afaceri care să ridice sectorul vitivinicol din România.
Potrivit organizatorilor, obiectivele Vintest urmăresc, în primul rând, prezentarea noilor game de vinuri autohtone din zonele viticole româneşti, atragerea partenerilor strategici, prezentarea vinurilor ambasadorilor proveniţi din ţările mari importatoare de vin, precum şi promovarea turismului autohton.
Nu în ultimul rând, salonul îşi propune să transmite cunoştinţe şi deprinderi în procesul de recunoaştere a calităţii vinului, promovarea unei degustări corecte "taste education", şi a vinului ca aliment faţă de celelalte băuturi alcoolice, dar şi educarea gustului populaţiei.