Peste 120 de procese între consumatori şi bănci au încetat amiabil
Peste 120 de procese între consumatori şi bănci au încetat pentru că părţile au solicitat o rezolvare amiabilă.
Articol de Florin Lepădatu, 16 Mai 2022, 18:34
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI - De la începutul anului trecut până în prezent 120 de procese între consumatori și bănci au încetat, pentru că părțile au solicitat o rezolvare amiabilă în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar.
În afară de măsuri precum ajustarea anumitor costuri ce țin de dobânzi și comisioane, suspendarea ratelor sau restructurarea creditelor, băncile le recomandă propriilor consumatori să apeleze la o astfel de soluție, chiar dacă există un dosar în curs de judecare, se arată într-un comunicat al centrului.
În instanță, timpii de soluționare sunt foarte lungi, fapt care vine în contradicție cu nevoia imediată de găsire a unei rezolvări la o problemă financiară.
Avem peste 1.000 de negocieri purtate în cadrul acestui centru, procesul s-a îmbunătățit de la un an la altul și am devenit mult mai eficienţi - afirmă reprezentantul unei bănci comerciale în prezentarea Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar.