PediTel, pentru unele boli mai ușoare ale copilului
Părinții au la dispoziție un serviciu de asistență pediatrică nonstop numit PediTel.
Articol de Daniela Vasilescu, 24 Aprilie 2022, 09:08
Realizator: Laurențiu Văduva - Părinții au la dispoziție un serviciu de asistență pediatrică nonstop, numit PediTel. Ei pot primi sfaturi de la medici specialiști despre cum să intervină în cazul unor boli ușoare ale copilului, evitând astfel aglomerarea camerelor de gardă ale spitalelor.
Reporter: Daniela Vasilescu - Medicii care preiau apelurile la PediTel oferă doar sfaturi pentru situații care nu pun viața copilului în pericol, iar prin linia telefonică fondatorii acestui serviciu își propun să facă și educație medicală.
Cristina Grigore, coordonatorul PediTel: Cred că în România nu avem o politică națională privind prevenția și încercăm foarte mult, prin absolut toate intervențiile pe care le au medicii noștri, să ajute părintele să înțeleagă că este mai ușor să prevenim decât să tratăm. Undeva între 75 și 79% din apelurile preluate de către serviciul PediTel sunt sfaturi medicale aplicabile acasă, în deplină siguranță pentru copil, și direcționarea către unitățile de primiri urgență - sub 10%, iar 112 - sub 2%. Am încercat să facem partea de educație, să fim un suport la îndemâna părintelui 24/7, funcționăm ca o cameră de gardă, dar de data aceasta online, dar nu pentru urgențe.
Reporter: PediTel a fost înființat în anul 2014 de către Fundația Părinți din România, iar echipa formată din 25 de medici pediatrici specialiști a ajutat gratuit de atunci și până prezent, prin intermediul call-centerului, 450.000 de copii. PediTel poate fi apelat la numărul 1791.