Pe centura orașului Giurgiu sunt cozi mari de camioane, dar drumul din beton rezistă
Acest drum din beton, inaugurat în 2021, este probabil singurul din țară care poate rezista greutății tirurilor, în condițiile în care temperatura aerului la umbră este de aproximativ 40 de grade.
Articol de Marcela Petcu, 26 Iulie 2023, 14:37
Pe centura orașului Giurgiu sunt cozi mari de camioane, care așteaptă realizarea formalităților pentru ieșirea din țară, însă acest drum din beton, inaugurat în 2021, este probabil singurul din țară care poate rezista greutății tirurilor, în condițiile în care temperatura aerului la umbră este de aproximativ 40 de grade.
În condiții de caniculă, betonul de ciment este mult mai rezistent decât asfaltul, spune Fernando Lopez, reprezentantul firmei care a construit Centura Giurgiu.
Fernando Lopez: Aici e un proiect-pilot. Fiind o zonă de intrare de vamă, ea are traficul greu foarte mare. S-a gândit să se facă pavimentul rigid, pentru că se consideră că are un comportament mai bine pentru deformații de structură rutieră.
Reporter: Decizia Ministerului Transporturilor de a construi un drum din beton la principala vamă dintre România și Bulgaria pe Coridorul European de Transport se dovedește acum foarte inspirată, asta deoarece acum pe Centura Giurgiu cozile de camioane de pe prima bandă se întind pe toți cei șase kilometric. Șoferii spun că nu au auzit că aceasta este rezistentă la caniculă.
-: Am văzut că e din beton. Singura chestie că nu se deformează, dar în rest la fel. Nu simțim noi că e mai bine sau mai greu. Noi oricum avem tonaj.
-: Să ne spună constructorii dacă este mai rezistentă decât asfaltul și tot nu este suficientă la coada de camioane.
Reporter: Centura Giurgiu este un drum cu patru benzi, primul cu tehnologie din beton realizată în România