Pasajul Mihai Bravu-Văcărești, "pînă la sfârșitul anului 2014"
Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat că primul pod din cele două ar urma să fie finalizat în luna martie a anului 2014.
11 Octombrie 2013, 15:31
Primarul general al Capitalei Sorin Oprescu a declarat astăzi că Pasajul Mihai Bravu Văcărești va fi gata la sfârșitul anului 2014.
Primul pod din cele două ar urma să fie finalizat în luna martie a anului 2014, urmând ca lucrările la cel de-al doilea să se desfășoare în paralel dacă vremea o va permite, a mai spus Edilul Șef al Capitalei.
Sorin Oprescu a mai declarat că dacă vremea o va permite la sfârșitul anului încep lucrările de amenajare a șantierului la Pasajul subteran de la Big Berceni și devierea utilităților.
El a mai precizat că lucrările la cele două pasaje nu vor genera blocaje în trafic mai ales că se află la o distanță de doar 1 km.
Date tehnice
DENUMIRE: Pasaj suprateran Mihai Bravu – Splaiul Unirii
Pasaj suprateran Mihai Bravu – Splaiul Unirii este compus din doua poduri supraterane paralele.
STADIU: In acest moment se lucreaza la primul pod.
Din luna august pana acum s-au executat urmatoarele tipuri de lucrari:
-s-au montat 20 de piloti forati, armare si cofrare pentru elevatie, la pilele care vor sustine podul.
-s-au montat esafodajele de sustinere a grinzilor la primele patru deschideri ale podului-din cele 11.
-s-au montat 16 grinzi prefabricate de cca 40 m lungime fiecare pe primele patru deschideri ale podului.
In umatoarele saptamani se continua cu montarea celorlalte 28 de grinzi prefabricate.
De asemenea, se afla in executie primul segment din cele cinci ale tablierului metalic al podului.
BENEFICII: Patru mari cartiere (adica peste 600.000 de locuitori), Berceni-Oltenitei, Balta alba, Pantelimon si Colentina vor fi legate intre ele, vor avea legatura cu zona de Nord a orasului (Aeroport Otopeni, Valea Prahovei), dar vor avea si alternative fata de inelul interior reprezentat de Mihai Bravu, Stefan cel Mare, fapt care creeaza implicit si descongestionarea in zona centrala.
Necesitatea realizarii pasajului a derivat din circulatia din ce in ce mai dificila, cu blocaje frecvente, in aceasta zona, fiind realizat pe directia inelului principal de circulatie
Pasajul Mihai Bravu rezolva subtraversarea a doua puncte esentiale – Splaiul Unirii si Dambovita pe de-o parte, iar pe de cealalta parte, intersectia Mihai Bravu cu Calea Vacaresti, realizand continuitatea traficului, in corelare cu viitorul pasaj subteran de la Piata Sudului.
Obiectivul general al proiectului este acela de a continua programul de optimizare a traficului cu posibilitatea realizării unui pasaj rutier suprateran prin care să se realizeze o legătură rutieră mai rapidă între Şoseaua Mihai Bravu şi Splaiul Unirii.
Scopul proiectului îl reprezintă descongestionarea traficului din zona intersecţiei Şoseaua Mihai Bravu - Splaiul Unirii - Calea Văcăreşti.
PROIECTUL PRESUPUNE:
Realizarea a doua poduri supraterane paralele pe direcţia Inelului Principal de Circulaţie (Soseaua Mihai Bravu, Calea Văcăreşti), de cate 2 benzi de circulaţie pentru fiecare sens.
Primul pod (Calea Vacaresti-Mihai Bravu) are o lungime de 675,40 m, iar cel de-al doilea pod 687,70 m ( Mihai Bravu-Calea Vacaresti). Latimea celor doua poduri este de 7,80 m.
Cele doua pasaje rutiere vor supratraversa Splaiul Unirii/Raul Dambovita, precum si intersectia Prelungirea Soselei Mihai Bravu cu Calea Vacarestilor:
De asemenea, prin acest proiect se vor reconfigura intersecţiile tronsonului Inelului Principal de circulatie cu Splaiul Unirii, precum si cu Calea Vacarestilor, cu asigurarea realizarii relaţiilor de stânga dintre cele două artere de circulaţie în condiţii de siguranţă si confort.
COSTURI: Valoarea contractului este de 126 milioane lei, fara TVA.
NOTA: Constructor: Contractul a fost atribuit la finele lunii august asocierii Astaldi Spa - Astalrom SA, ambele parte a grupului italian de construcţii.
Contractul pentru executarea pasajului suprateran Mihai Bravu - Splaiul Uniri, incheiat initial cu firma Romstrade, a fost reziliat în decembrie 2012.
Primaria Muncipiului Bucuresti a platit firmei Romstrade 37 milioane RON, contravaloarea lucrarilor prestate inainte de rezilierea contractului.
Data finalizarii proiectului: decembrie 2014