Pasaj subteran pe sub dealul Parlamentului
Noua arteră, dintre Piaţa Victoriei şi strada Uranus, va permite legatura directă între nordul şi sudul oraşului şi va putea fi parcursă în 15-20 de minute, neavând decât 5 stopuri.
Articol de Cora Enache, 30 Noiembrie 2010, 16:57
Traseul Piaţa Victoriei-strada Buzeşti-strada Berzei-Podul Izvor-strada Uranus este cea mai mare operaţiune urbană a Bucureştiului din ultimii 20 de ani, afirmă primarul Capitalei, Sorin Oprescu.
Lucrarea are 12.5 km, constă în supralărgirea bulevardelor şi în realizarea unui pasaj subteran pe sub dealul Parlamentului.
"Observaţi că de la autostrada suspendată am trecut în subteran ca să nu mai supăr pe nimeni" a spus Sorin Oprescu.
Noua artera va permite legătura directă între nordul şi sudul oraşului şi va putea fi parcursă în 15-20 de minute, neavând decât 5 stopuri.
Primarul Capitalei a explicat că vor fi demolate clădirile de pe partea dreapta a străzii Buzeşti până la intersecţia cu strada Mircea Vulcănescu, unde va fi construit un sens giratoriu, iar un alt sens giratoriu va fi la Piaţa Virgiliu, în faţa clădirii RATB-ului.
Hala Matache nu va fi demolată ori translatată.
"Are în faţă 5,25 m construiţi în 1978 şi noi o să refacem probabil faţada dinspre Berzei.O să demolam tronsonul adăugat la Hala Matache, iar hala în sine nu ne deranjează" a mai spus primarul Oprescu.
În 2012 vor fi finalizate primele doua faze ale proiectului, respectiv lărgirea Podului Haşdeu şi terminarea tunelului Uranus până la Piaţa Coşbuc.
O altă lucrare mare este cea a inelului median de circulaţie, cunoscută ca autostrada suspendată.
"Suntem în curs de realizare şi de terminare a studiului de fezabilitate şi în negocieri cu multe grupruri financiare şi de constructori, pentru că este clar că singura modalitate este aceea de parteneriat public privat"a precizat Sorin Oprescu.