Pas decisiv pentru redeschiderea liniei de tren București - Giurgiu
Articol de Alex Lancuzov, 06 Noiembrie 2020, 16:11
Ministerul Transporturilor a acceptat singura ofertă depusă pentru refacerea liniei de tren București Giurgiu, linie pe care nu se mai circulă din 2005 atunci când podul peste Argeș de la Grădiștea s-a prăbușit în urma unor inundații.
Un constructor puternic din Austria care lucrează și pe șantierele de Autostrăzi a depus o ofertă de 100 de mil Euro ( fonduri europene) iar după 6 luni de evaluare CFR Infrastructură urmează să semneze contractul cu termen de realizare 30 de luni din care 6 proiectare și 24 execuție. Linia de tren București Giurgiu (Prima din România acelor vremuri) a fost deschisă în 1869 (acum 151 de ani).
Podul peste Dunăre de la Giurgiu Ruse construit în 1954 este unul mixt : rutier și feroviar.
Tronsonul Bucuresti Giurgiu este singurul segment de pe coridorul european Rin Dunăre neelectrificat.
Între București și Giurgiu trenurile circulă feviat, cu ocol mare prin Videle.