Organizarea secţiilor de votare din diasporă, " o atribuţie MAE"
Potrivit unui comunicat, BEC îşi menţine punctul de vedere, potrivit căruia nu există un impediment legal referitor la suplimentarea secţiilor de votare din străinătate.
Articol de Alin Şerbănescu, 12 Noiembrie 2014, 07:45
Organizarea şi numerotarea secţiilor de votare din străinătate reprezintă o atribuţie exclusivă a ministerului Afacerilor Externe.
Biroul Electoral Central a făcut această precizare într-un comunicat dat publicităţii,marţi seară tîrziu, după ce a analizat propunerile şi solicitările formulate de minister.
Membrii biroului subliniază că au luat act de măsurile stabilite deja pentru buna desfăşurare în diaspora a celui de-al doilea tur de scrutin.
Referitor la numărul secţiilor de votare, Biroul Electoral Central îşi menţine punctul de vedere formulat anterior, potrivit căruia nu există un impediment legal referitor la suplimentarea acestora.
Preşedintele Biroului Electoral al secţiei de votare din stăinătate va putea completa componenţa comisiei cu persoane din lista întocmită de ministerul de externe.
Simplificarea tabelului electoral, doar printr-un act normativ
Un alt aspect care reiese din comunicatul Biroului Electoral central este acela că simplificarea tabelului electoral în care sunt trecute datele de identificare ale alegătorului şi adresa acestuia poate fi realizată numai printr-un act normativ cu aceeaşi forţă juridică precum cea a anexei Hotărârii de Guvern care stabileşte modelul tabelului.
În ceea ce priveşte solicitarea ministerului de extene ca în turul doi, unele secţii de votare să îşi desfăşoare activitatea la alte adrese, fără schimbarea numărului secţiei şi al celorlalte elemente constitutive, Biroul Electoral Central răspunde că organizatrea şi numerotarea acestor secţii revine ministerului de Externe.
Biroul Electoral Central nu spune însă explicit dacă minsterul de externe poate organiza sau nu, în cazul de faţă, secţii de votare la alte adrese, între cele doă tururi de scrutin.
Din comunicatul de presă nu reiese nici dacă ministerul de externe e neclară şi forţa juridică pe care ar putea să o aibă comunicatul de presă emis de Biroul Electoral Central, având în vedere că actele normative opozibile celorlalte autorităţi sunt hotărârile şi deciziile acestei instituţii, aşa cum sesiza recent ministerul de externe demisionar Titus Corlăţean.