Operaţiuni de salvare în Portul Midia
În Portul Midia, de la Marea Neagră, se reiau, luni dimineaţă, operaţiunile de salvare a celor peste 14.000 de oi de la bordul unei nave care s-a înclinat puternic, duminică.
Articol de Florin Lepădatu, 25 Noiembrie 2019, 08:51
În Portul Midia, de la Marea Neagră, se reiau, luni dimineaţă, operaţiunile de salvare a celor peste 14.000 de oi de la bordul unei nave care s-a înclinat puternic, duminică, după ce a lovit un banc de nisip.
Manevrele au fost întrerupte pe timpul nopţii, pentru că viaţa celor care acţionau ar fi fost pusă în pericol.
Corespondentul RRA, la Constanţa, Sorin Cealera: "Nava Queen Hind transporta 14 600 de oi, cu destinaţia Libia.
Autorităţile au intervenit, ieri dimineaţă, pentru a salva echipajul integral sirian, iar unul dintre membri, care căzut peste bord, a avut nevoie de îngrijiri medicale.
Toţi au fost transportaţi în siguranţă la mal şi au refuzat spitalizarea.
Pentru gestionarea situaţiei, prefectul judeului Contanţa a convocat Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, iar autorităţile, sub comanda căpităniei zonale Constanţa, au derulat, pe timpul zilei, operaţiunea de salvare a oilor, care a fost întreruptă însă, pe timpul nopţii, pentru că poziţia navei putea pune în pericol viaţa celor care intervin.
Scafandrii au verificat să nu existe fisuri în navă şi s-au montat baraje pentru a perimetriza zona.
33 de oi au fost salvate până acum, potrivit Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Dobrogea şi este greu de estimat câte animale mai sunt vii, la această oră.
Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgentă a comunicat că animalele moarte vor fi preluate de reprezentanţii Decţiei Sanitar Veterinare şi duse la incinerare, la cele mai apropiate staţii, de la Măcin, Brăila sau Bucureşti.
Subprefectul judeţului Constanţa, Şenol Ali a precizat, aseară, pentru presă, că nu există pericol de poluare, iar canalul este navigabil, dar se circulă cu restricţii.
Autorităţile portuare caută, acum, soluţi, pentru a repune pe poziţie nava, care ar urma să fie remorcată apoi la cheu.
Autorităţile au deschis o anchetă pentru a stabili cauzele producerii accidentului, una dintre ipoteze este ca nava a fost supraîncărcată.
Queen Hind sub pavilion Palau aparţine unei firme din Emiratele Arabe Unite, atat nava cât şi încărcătura erau asigurate."