Operaţiunea de aducere la suprafaţă a navei din Portul Midia
Miercuri ar putea fi încheiată operaţiunea de aducere la suprafaţă a navei care s-a răsturnat, la sfârşitul anului trecut, în Portul Midia, cu peste 14.000 de oi la bord.
Articol de Florin Lepădatu, 19 Februarie 2020, 08:04
Miercuri ar putea fi încheiată operaţiunea de aducere la suprafaţă a navei care s-a răsturnat, la sfârşitul anului trecut, în Portul Midia, cu peste 14.000 de oi la bord.
Scafandrii lucrează în condiţii dificile pentru evacuarea apei din interior, pentru ca ambarcaţiunea să poată fi pusă pe linia de plutire şi remorcată la cheu.
Acolo ar trebui să înceapă cât mai repede ecarisajul miilor de cadavre de animale aflate la bord.
Corespondentul RRA, Sorin Cealera vine cu detalii: "La o lună de la startul operaţiunii de ranfluare au fost eliminate necunoscutele legate de încărcătură, punţile suplimentare şi deschiderile din bordajul navei, care nu apăreau în planurile autorităţilor.
După etanşarea bordajului, aflat sub nivelul mării şi acţiunea pompelor, nivelul apei din interiorul navei scade constant.
Scafandrii lucrează în condiţii grele printre cadavrele animalelor.
Alin Vintilă, reprezentantul companiei care a contractat serviciile de ranfluare şi ecarisaj pentru nava "Queen Hind": "Mirosul se ştia de la început că nu va fi unul uşor de suportat, dar oamenii noştri sunt dotaţi cu măşti cu filtru de carbon, poartă costume etanşate, împotriva riscurilor biologice.
Sunt obişnuiţi şi lucrează la foc continuu pentru a termina operaţiunea."
La ultima estimare, de ieri dimineaţă, s-a avansat un termen de 48 de ore pentru a pompa suficientă apă astfel încât nava să intre în plutire.
Alin Vintilă: "Din punct de vedere al unghiului s-a îmbunătăţit foarte mult poziţia.
Mai sunt 10 spre 12 grade.
Problema este să o uşurezi, ca să intre şi în plutire."
În contractul semnat pe 14 ianuarie, termenul de execuţie a operaţiunii a fost fixat la 35 de zile.
Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime a luat însă în calcul întârzierile cauzate de vremea nefavorabilă şi de desfăşurare a activităţii operatorilor din Portul Midia.
Organizaţiile de mediu spun că nutrienţii rezultaţi din descompunerea cadavrelor vor afecta mediul marin pe termen lung, deocamdată, şi datorită temperaturilor încă scăzute, nu există modificări de parametri care să indice un pericol biologie real pentru sănătatea oamenilor şi pentru ecosistemul marin."