Oamenii de afaceri, nemulţumiţi de strategiile guvernului
Reprezentanţii Întreprinderilor Mici şi Mijlocii critică strategia executivului de sprijinire a mediului de afaceri şi atenţionează guvernul că ar urma să risipească milioane de euro.
25 August 2010, 14:36
Proiectul executivului privind strategia de sprijinire a mediului de afaceri este în prezent în dezbatere publică până la începutul lunii viitoare.
Cadrul legal, relaţiile de muncă, cultura economică a poplaţiei sau fiscalitatea sunt doar câteva dintre aspectele care lipsesc din analiza strategiei guvernamentale pentru îmbunătăţirea şi dezvoltarea mediului de afaceri, potrivit preşedintelui Consililului naţional al IMM, Ovidiu Nicolescu.
În plus, acestei strategii guvernamentale îi lipseşte cel mai important aspect: impactul economic şi social pe care ar urma să-l aibă proiectul după implementare.
"Dacă nu ştim care sunt punctele forte şi punctele slabe ale mediului de afaceri din România, cauzele care le determină, dacă nu ştim oportunităţile şi ameninţările de mediu internaţional, o parte foarte importantă a componentelor mediului de afaceri nu sunt analizate - relaţiile de muncă, fiscalitatea, absorţia fondurilor structurale.
"Această strategie nu este a mediului de afaceri. Are câteva componente care sunt necesare, dar nu sunt suficiente", a declarat Ovidiu Nicolescu, preşedintele Consililului Naţional al Întreprinderilor private Mici şi Mijlocii.
Consiliul Naţional al IMM susţine şi că bibliografia pe care se bazează lucrarea nu conţine patru surse importante de studii şi analize.
Precum institutele de cercetare din Bucureşti, 11 la număr, Institutul Naţional de Statistică, precum şi lipsa unor lucrări de specialitate.
Strategia "are nevoie să fie revizuită"
Pentru a veni într-adevăr în ajutorul mediului de afaceri, strategia guvernamentală trebuie revăzută şi completată semnificativ, după cum a declarat preşedintele Consililului Naţional al Întreprinderilor private Mici şi Mijlocii, Ovidiu Nicolescu.
"Trebuie să-şi propună creştere de PIB, creştere de export, creştere de productivitate. Altminteri, o strategie care nu creşte performanţa economică nu e strategie.
"Măsurile trebuie completate cu aspecte privind relaţiile de muncă. Trebuie să aibă prevederi privind absorţia fondurilor structurale", spune Ovidiu Nicolescu.
La începutul lunii, Guvernul a lansat şi o strategie specifică întreprinderilor mici şi mijlocii.
Bugetul alocat pentru implementarea strategiei este de 0,4% din PIB, peste 60 de procente de la bugetul de stat şi restul din fonduri europene.
Consiliul Naţional al IMM-urilor a realizat şi un sondaj referitor la impactul strategiei, iar din cei 571 de patroni intervievaţi, peste 98% cred că proiectul guvernamental nu are obiective coerente şi eficiente.
Consiliul va trimite toate aceste cerinţe Ministerului Economiei, primului ministru, Emil Boc, şi preşedintelui Traian Băsescu.
Strategia pentru dezvoltarea mediului de afaceri costă peste patru milioane de euro, iar o parte din bani provin din fonduri europene.