Numărul de angajări "va continua să crească în 2012"
Potrivit unui studiu al INS, în 2012 va continua tendinţa de creştere uşoară a numărului de angajări înregistrată în 2011. Specialiştii în IT vor fi în continuare căutaţi, la fel cei din vânzări şi marketing.
Articol de Diana Domenico, 10 Noiembrie 2011, 09:13
Potrivit unui studiu al INS, specialiştii în tehnologia informaţiei şi din domeniul financiar şi cei care se orientează spre sectorul vânzărilor au cele mai multe şanse să se angajeze în 2012.
Sondajul a fost realizat luna trecută şi estimează că, anul viitor, va continua tendinţa de creştere uşoară a numărului de angajări înregistrată în 2011.
Pe de altă parte, specialiştii în resurse umane discută şi despre metode de atragere şi motivare a angajaţilor.
Calitatea personalului este un element cheie, în condiţiile în care se vorbeşte tot mai mult de redresare economică prin creare de locuri de muncă.
Specialiştii în IT vor fi în continuare căutaţi, la fel cei din vânzări şi marketing, ceea ce arată nevoia companiilor de dezvoltare şi de a investi în imagine şi promovare.
Directorul unei companii de recrutare şi consultanţă, Floriana Enescu spune că "în anul 2011 am asistat la o dezgheţare a pieţei forţei de muncă în aproape în toate domeniile".
De asemenea, Floriana Enescu a precizat că pentru 2012 "previzionăm o creştere de aparoximativ 5% - 6% la nivel de poziţii deschise, în comparaţie cu 2011 creşterea nu va mai fi la fel de mare ca în 2011, va fi o creştere ceva mai prudentă, accentul fiind pus pe calitatea candidaţilor".
Criza economică a condus la o reorientare a politicilor de acordare a bonusurilor de performanţă a salariaţilor.
S-a trecut de la stimulentele salariale la cele care pot însemna abonamente pentru consultanţă medicală gratuită sau săli de sport, dar şi o orientare către posiblitatea desfăşurării muncii la domiciliul salariatului.
Tendinţa este una în creştere. La nivel european s-a trecut deja la o formă mai avansată, cea de muncă la distanţă, ceea ce înseamnă că salariatul poate presta munca de oriunde, fără să existe un loc anume unde poate fi monitorizat.
În România este reglementată însă doar munca la domiciliu.