Noua legislaţie europeană privind protecţia consumatorului
Mai mulţi reprezentanţi ai Organizaţiei Europene pentru Consumatori se află astăzi şi mâine în România, pentru o vizită de lucru.
Articol de Radiojurnal, 30 Ianuarie 2019, 14:18
Mai mulţi reprezentanţi ai Organizaţiei Europene pentru Consumatori se află astăzi şi mâine în România, pentru o vizită de lucru.
Ei urmează să ofere detalii şi precizări privind noua legislaţie europeană privind protecţia consumatorului de care beneficiază membrii Uniunii Europene de la 1 ianuarie.
Potrivit noilor reglementări, în cazul produselor electronice sau electrocasnice, în primele 6 luni de la livrare, vânzătorul şi nu cumpărătorul este cel care trebuie să probeze că produsul este unul conform. Costel Stanciu este preşedintele Asociaţiei Pro-Consumatori.
Costel Stanciu: Un drept fundamental este dreptul de a alege. Pentru aceasta trebuie să existe o ofertă diversificată şi oferta respectivă trebuie să fie şi sigură pentru consumatori. În situaţia în care apar probleme legate de calitatea produselor serviciilor respective, consumatorul are dreptul de a fi despăgubit. Producătorul trebuie să ofere o garanţie minimă pentru produsul respectiv. Garanţia legală este de doi ani pentru produsele cu o durată de viaţă mai mare de doi ani, unii producători acordă o garanţie mai mare decât garanţia legală, se numeşte garanţie comercială şi acea garanţie poate fi de trei, patru, cinci, ani, îi garantează consumatorului că produsul respectiv are o calitate deosebită.