Noţiuni de finanţe, predate în şcoala primară
În programa şcolară de anul viitor ar putea fi introdusă o materie opţională care să-i familiarizeze pe elevii din ciclul primar cu noţiuni elementare de finaţe şi bănci.
Articol de Iulian Olescu, 13 Decembrie 2011, 20:07
Elevii din clasele I-IV ar putea învăţa noţiuni elementare despre finanţe şi bănci chiar în şcoală, fiind vorba de o materie opţională care ar urma să fie introdusă din toamna anului viitor.
Anunţul a fost făcut de un oficial din cadrul Băncii Naţionale, care e şi autorul primului manual de educaţie financiară destinat copiilor din ciclul primar.
Manualul a fost lansat public marţi.
Lucrarea "Educaţie financiară - banii pe înţelesul copiilor" este formată, de fapt, din trei publicaţii: un manual al profesorului, un caiet de aplicaţii pentru elevi şi un ghid al învăţătorului, care cuprinde programa şcolară şi planificarea şi este însoţit de un CD cu toate lecţiile desfăşurate.
Scopul acestei lucrări, care se speră să intre în curricula pentru învăţământul primar ca materie opţională din toamna anului viitor, este de a-i familiariza pe copii cu cunoştinţele elementare legate de bani.
"Cum se câştigă banii, cum trebuie să-i utilizăm cu chibzuinţă, să-i învăţăm pe copii să economisească, să investească, care sunt conturile în care ar putea să-i economisească la bancă, ce este cardul, ce este dobânda, ce este un bancomat, cu cine pot să meargă la bancă. Au un glosar de termeni, teste", a declarat autoarea manualului, profesor Ligia Georgescu Goloşoiu.
Iniţiativa este sprijinită de bănci
Comunitatea bancară sprijină acest proiect de introducere a educaţiei financiare în şcoli.
Preşedintele Consiliului director al Asociaţiei Române a Băncilor, Radu Graţian Greţea, declară că bancherii au fost neplăcut surprinşi de rezultatele unui studiu care releva că 40% dintre românii care contractează un împrumut bancar nu citesc contractul de credit sau, chiar dacă îl citesc, nu îl înţeleg.
"Cu toţii ne lovim de bani, cu toţii suntem în situaţia de a analiza bugetele de familie, de a analiza în ce măsură putem să accesăm şi creditul. În România sunt foarte mulţi aceia care au accesat credite şi nu au citit contractele de credit, sunt foarte mulţi care nu au înţeles contractele de credit şi de aceea avem aceste probleme care, din păcate, îi afectează deopotrivă atât pe cei care au accesat aceste credite, cât şi cei care am dat aceste credite", a afirmat Radu Graţian Greţea.
Potrivit acestuia, reprezentanţii sistemului bancar vor să se implice şi mai mult în educaţia financiară a populaţiei încă de la cele mai mici vârste şi că angajaţii băncilor ar fi dispuşi să predea lecţii pe această temă în şcoli, dacă vor obţine acordul ministerului educaţiei.