Noile garnituri de metrou "sunt conforme şi au trecut testele"
Ca reacţie la o declaraţie a liderului de sindicat, administraţia Metrorex spune că trenurile cumpărate recent "respectă în totalitate normele tehnice impuse".
Articol de Radiojurnal, 01 Mai 2014, 15:07
Noile trenuri de metrou fabricate de firma CAF respectă în totalitate normele tehnice impuse de standardele româneşti şi europene aplicabile pentru acest tip de vehicul şi se încadrează ca şi dimensiuni în limitele impuse de gabaritul de liberă trecere al construcţiilor existente în metrou, precizează Metrorex, citat de Agerpres.
"SC Metrorex asigură opinia publică şi utilizatorii metroului bucureştean că noile trenuri de metrou fabricate de firma CAF respectă întru totul normele tehnice impuse de standardele româneşti şi europene aplicabile pentru acest tip de vehicul, se încadrează ca şi dimensiuni în limitele impuse de gabaritul de liberă trecere al construcţiilor existente în metrou aşa cum acestea sunt foarte clar şi explicit prezentate în 'Instrucţia nr. 314M privind normele şi toleranţele pentru construcţia, reparaţia şi întreţinerea căii de rulare la metrou, ediţia 1997'.
"Acestea vor fi introduse în circulaţie imediat după efectuarea probelor de anduranţă impuse prin contract, respectiv de parcurgere a 20.000 km de către primul tren şi a 2.000 km de către celelalte trenuri, fără călători, în condiţii reale de circulaţie, pe magistralele 1, 2 şi 3, printre trenurile cu călători", se menţionează într-un comunicat postat pe site-ul companiei.
Conform sursei citate, utilizarea noilor trenuri de metrou în serviciul comercial se va realiza numai după ce firma CAF va obţine Agrementul tehnic feroviar care se emite numai de către Autoritatea Feroviară Româna (AFER) şi care certifică faptul că trenul corespunde tuturor cerinţelor tehnice şi de siguranţă impuse de standardele româneşti şi europene aplicabile pentru acest tip de vehicul.
Metrorex a încheiat în anul 2011 un contract de achiziţie a 16 trenuri noi de metrou cu firma CAF din Spania. Atribuirea contractului de achiziţie s-a realizat în urma unei licitaţii publice internaţionale la care au participat doi ofertanţi CAF - Spania şi Bombardier Transportation - Suedia. Preţul oferit de firma CAF a fost de 97,012 milioane, iar preţul oferit de firma Bombardier Transportation a fost de 117,595 milioane euro.
Trenurile de metrou realizate de către firma CAF au început să sosească la Bucureşti din luna decembrie 2013. În acest moment sunt recepţionate preliminar 6 trenuri, care se află în diverse stadii de testare dinamică de tip/serie pe reţeaua de metrou. Firma CAF a mai asamblat încă 4 trenuri la Atelierele Griviţa din Bucureşti, acestea aflându-se în diferite stadii de testare statică în locaţiile Atelierelor Griviţa.
Metrorex precizează că, începând cu data de 8 ianuarie 2014 s-au efectuat şi se efectuează în continuare, atât ziua (pe distanţa cuprinsă între staţia de metrou Dimitrie Leonida - staţia de metrou Apărătorii Patriei), cât şi noaptea (alternativ pe întreaga distanţă a magistralelor 1, 2 şi 3) probe interne, teste de tip şi de serie cu toate cele 6 trenuri aflate în locaţiile Metrorex.
Ion Rădoi, preşedintele Unitatea Sindicatului Liber din Metrou /USLM/, a declarat miercuri, într-o conferinţă de presă, că peroanele tuturor celor 14 staţii de pe Magistrala II de metrou (Berceni - Pipera - n.r.) trebuie modificate, deoarece noile trenuri comandate de administraţia Metrorex sunt mult prea late pentru a putea circula.
"Este vorba de noile trenuri de metrou, comandate de administraţia Metrorex, şi cu care ar fi trebuit să circulăm încă din această lună. Au fost comandate în total 16 trenuri, iar până acum au fost livrate şase. Problema este că noile garnituri sunt mai late decât cele pe care le utilizăm în prezent, iar din acest motiv peroanele tuturor celor 14 staţii de pe Magistrala II va trebui modificate. Concret, din peroane se vor tăia câte 5 - 10 centimetri", a spus Ion Rădoi. (Agerpres)