Noile condiţii ptr reglementarea transportului alternativ #Uber-Bolt-Clever
Deţinătorii aplicaţiilor pentru transport alternativ precum UBER, BOLT sau CLEVER vor fi obligaţi să se autorizeze la Ministerul Comunicaţiilor pentru această activitate.
Articol de Alex Lancuzov, 24 Mai 2019, 10:46
Deţinătorii aplicaţiilor pentru transport alternativ precum UBER, BOLT sau CLEVER vor fi obligaţi să se autorizeze la Ministerul Comunicaţiilor pentru această activitate, iar şoferii parteneri vor respecta cerinţele tehnice şi juridice similare taximetriştilor pentru a face transport de persoane autorizat contra cost.
Noile condiţii pentru reglementarea domeniului apar în proiectul Ordonanţei de Urgenţă pe care Ministerul Transporturilor l-a pus, ieri, în dezbatere publică.
Pentru a obţine licenţă de transport alternativ, şoferii parteneri sunt obligaţi să deţină cumulativ cazier judiciar, permis de conducere, categoria B, de cel puţin doi ani şi certificat de atestare a pregătirii profesionale pentru transportul de persoane în regim de închiriere, eliberat de Autoritatea Rutieră Română.
Totodată, vechimea autoturismului cu cel mult cinci locuri nu poate fi mai mare de 15 ani, iar inspecţia tehnică periodică se face la fiecare şase luni.
De asemenea, în trafic, autoturismele acceptate pe platforma digitală vor avea afişat la vedere, pe parbriz şi pe lunetă, un ecuson cu numărul de înmatriculare şi de numire a platformei digitale pe care este acceptată maşina. Şoferii care nu au autorizaţie de transport alternativ sau folosesc un alt autoturism pentru activitatea de tipuri ride sharing pot fi sancţionaţi cu amendă cuprinsă între 3.000 şi 9.000 de lei.
În ceea ce priveşte deţinătorii aplicaţiilor, companiile sunt autorizate pentru o perioadă de trei ani şi vor plăti către Ministerul Comunicaţiilor un tarif de 50.000 de lei la fiecare 12 luni.
Intermedierea transportului alternativ de către o persoană fizică sau juridică în lipsa unei autorizaţii valabile se sancţionează cu amendă de la 50.000 de lei la 100.000 de lei, precum şi cu interzicerea desfăşurării de activităţi economice de orice fel pe teritoriul României pentru o perioadă de doi ani. Proiectul de ordonanţă de urgenţă publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor este în dezbatere publică până la data de 3 iunie.
Acest proiect de ordonanţă de urgenţă a apărut după ce companiile de transport alternativ au cerut reglementarea de urgenţă a serviciilor lor pentru a putea funcţiona în continuare.