Nod Intermodal la Moara Vlăsiei
04 Octombrie 2019, 15:22
Consiliul Județean Ilfov reia, după 5 ani, proiectul privind realizarea Nodului Intermodal București-Ilfov, care se va realiza la Moara Vlăsiei. Președintele Consiliului Județean Ilfov, Marian Petrache a semnat astăzi contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate care va fi realizat de TPF Ingineria, în termen de șase luni de la semnarea contractului astfel încât să fie finalizat până la sfârșitul verii anului viitor.
Valoarea contractului este de 3,5 milioane de lei fără TVA iar valoarea investiției ar putea să se situeze în jur de 100-150 de milioane de euro. Președintele Consiliului Județean Ilfov, spune că, pentru finanțarea proiectului, va încerca accesarea de fonduri europene nerambursabile din POIM 2014-2020 iar în cazul în care nu va reuși să acceseze banii europeni atunci va căuta investitori privați.
Nodul Intermodal va fi construit la Moara Vlăsiei pe un teren de 100 de hectare care este în proprietatea primăriei. Marian Petrache a mai explicat că nodul intermodal va asigura transportul mărfurilor pe mai multe căi de transport – aerian, feroviar și rutier Astfel, o anumită marfă, care va sosi în Portul Constanța, poate fi transportată pe cale rutieră sau pe calea ferată până la Moara Vlăsiei, de unde poate fi îmbarcată în aeronave.
Una dintre cele mai arzătoare probleme pentru transportatori și pentru călători este faptul că legătura dintre aeroportul Otopeni și restul țării nu se poate face pe o autostradă sau pe calea ferată. Și din această cauză Drumul Național 1 rămâne cea mai aglomerată arteră a țării.
Un nod intermodal de transport în zona aeroportului va rezolva problema. Aeroportul Internațional Henri Coandă va avea conexiuni cu autostrăzile A0 (viitoarea centură a Bucureștiului) și A3, dar și cu rețeaua feroviară, atât pentru pasageri, cât și pentru transportul de marfă. Pasagerii vor ajunge la destinație mai repede și mai simplu, iar transportul de mărfuri în regiunea București Ilfov se va intensifica – putând ajunge la un milion de tone pe an.
Nodul Intermodal București Ilfov va cuprinde: două terminale cargo (feroviar și rutier), un parc logistic (spații pentru depozitarea mărfurilor) și poate o stație CFR pentru călători, dacă terminalul nu va fi făcut în aeroport.
Proiectul a mai fost inițiat în urmă cu 4 ani dar nu a putut fi dus la bun sfârșit din cauza unor probleme privind achiziția publică, ne-a informat reporterul nostru Atena Teognoste.