Negocieri reluate pentru tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov
Pentru construcţia tronsonului Comarnic-Braşov sunt patru oferte depuse la Compania de Autostrăzi, o firmă din China şi trei asocieri de societăţi din România şi din străinătate.
Articol de Mihaela Enache, 08 Mai 2013, 13:52
Premierul Victor Ponta a pledat miercuri pentru proceduri mai simple pentru confiscarea bunurilor obţinute ilegal, dar şi pentru exproprierea de terenuri atunci când e vorba de mari lucrări de infrastructură.
El spune că dreptul de proprietate - garantat de Constituţie - nu trebuie să împiedice o bună dezvoltare a ţării şi apreciază că dificultatea procedurilor din acest moment este una dintre piedicile îmbunătăţirii infrastructurii de transport.
Autorităţile române reiau miercuri negocierile pentru construcţia tronsonului Comarnic-Braşov, parte din autostrada Bucureşti - Braşov, după cum anunţa premierul Victor Ponta, care spune că sunt patru oferte depuse la Compania de Autostrăzi, de la o firmă chinezească şi de la trei asocieri de societăţi din România şi din străinătate.
Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură de interes naţional, Dan Şova, a declarat pentru Mediafax că termenul pentru finalizarea discuţiilor este luna august.
Primul anunţ de participare la procedura de atribuire a contractului pentru tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov a fost făcut în noiembrie 2007, iar termenul de finalizare estimat atunci a fost anul 2013.
Neînţelegerile dintre autorităţi şi câştigătorii licitaţiei au dus la anularea contractului şi la o nouă atribuire a acestuia - unei asocieri de firme cunoscute în domeniu, din Franţa şi Grecia, care ar fi trebuit să înceapă efectiv lucrul în 2011. C
Companiile s-au retras ulterior din cauza dezacordului în legătură cu anumite clauze contractuale.
Proiectul de atunci prevedea cheltuieli de 1,2 miliarde de euro pentru construirea unui tronson spectaculos, cu viaducte, poduri şi tunele de-a lungul celor aproximativ 58 de km, cea mai dificilă porţiune de pe tronsonul Bucureşti-Braşov, cunoscut ca unul din cele mai aglomerate drumuri din ţară.
Zilele trecute, de Paşti s-a atins un trafic record de 1.500 de maşini în două ore pe Valea Prahovei.
Printre candidaturile de acum se regăsesc şi firme care au semnat şi ulterior au denunţat contractul din 2010, iar câştigătorul de acum va fi desemnat spre sfârşitul acestei veri.
Premierul Victor Ponta mai anunţa marţi că procedurile sunt avansate şi în cazul atribuirii contractelor pentru construirea centurii de sud a Bucureştiului, precum şi pentru autostrada Craiova-Piteşti.