Negocieri eşuate între sindicatele CFR şi administraţie
La întâlnirile de miercuri dintre sindicate şi administraţiile CFR nu s-a găsit nicio soluţie care să conducă la echilibrarea veniturilor, astfel încât să fie evitate disponibilizările.
Articol de Diana Domenico, 25 August 2010, 19:06
La întâlnirile de miercuri dintre sindicate şi administraţiile CFR nu s-a găsit nicio soluţie care să conducă la echilibrarea veniturilor, astfel încât să fie evitate disponibilizările.
De aceea, luni, vor fi reluate negocierile. Până atunci, sindicatele trebuie să vină cu măsuri concrete de scădere a cheltuielilor, chiar dacă, spun acestea, este o sarcină care ar trebui să intre în atribuţiile ministerului.
Preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Mandescu, a declarat, după negocieri, că programul de disponibilizare nu va rezolva problemele celor trei companii.
"Nu este soluţia cea mai bună, pentru că această soluţie va rezolva problema pe termen scurt, iar peste cinci-şase luni de zile sistemul feroviar va fi în aceeaşi situaţie ca acum. Nu uitaţi că în primăvară, în luna martie, s-au făcut disponibilizări, 10.700 de salariaţi, iar după cinci luni suntem în aceeaşi situaţie" a declarat Iulian Mandescu.
La rândul său, ministrul transporturilor, Radu Berceanu, a declarat că, deşi strategia de disponibilizare şi reorganizare a companiilor vizează concedieri masive, care pot ajunge şi la 8.300 de angajaţi, nu respinge nicio propunere viabilă, care ar putea creşte veniturile şi, implicit, ar conduce la reducerea numărului celor care îşi pot pierde un loc de muncă.
Trenarea negocierilor, fără niciun rezultat însă, va determina doar adâncirea problemei financiare cu care se confruntă CFR la ora actuală.
"Ţinta ministerului transporturilor nu este să facă disponibilizări. Eu ştiu foarte bine că disponibilizaţii se duc la şomaj. Bani la fondul de şomaj nu sunt, atunci se cer bani de la bugetul de stat şi, dacă se dau la fondul de şomaj, banii aceia nu se vor mai da la Ministerul Transporturilor.
"Este un cerc care se închide. Intenţia mea este să facem în aşa fel încât să aducem veniturile la acelaşi nivel cu cheltuielile şi nu am ca ţintă să dau un număr sau alt număr de oameni afară", a declarat Radu Berceanu.
Programul de disponibilizare şi reorganizare vine ca urmare a pierderilor foarte mari înregistrate de CFR Marfă, Călători şi Infrastructură.
Numai pentru 2010, se estimează o valoare a pierderilor de peste 1,5 miliarde de lei.
Pentru 2011, ca urmare a concedierilor şi reorganizării, economiile vor ajunge la aproape 800 de milioane de lei.