Navigaţia pe Dunăre se desfăşoară cu dificultate
Din cauza nivelului scăzut al apelor Dunării, multe dintre ambarcaţiuni şi convoaie sunt nevoite să circule încărcate doar la jumătate sau la trei sferturi din capacitate.
Articol de Maria Măndiţă, Galaţi, 25 August 2015, 15:13
Nivelul scăzut al apelor Dunării îngreunează în continuare circulaţia navelor.
Multe dintre ambarcaţiuni şi convoaie sunt nevoite să circule încărcate doar la jumătate sau la trei sferturi din capacitate, altfel riscă să eşueze.
Pe Dunărea fluvială, administrată de autorităţile române, există şase puncte critice, fiecare punct însemnând porţiuni de şenal navigabil cu lungimi cuprinse între unu şi doi kilometri din cele şase puncte critice.
Deja Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi draghează în cinci puncte, ultima lucrare de dragaj de la Bechet fiind demarată în această săptămână.
"Avem două puncte critice, mă refer aici la Corabia şi la Bechet, unde nu este asigurată adâncimea de 2,5 metri. Pe sectorul administrat de partea bulgară sunt cele trei puncte consacrate Belene, Vatim şi Vardim, unde sunt adâncimi de 2 metri - 2,10 metri", a spus directorul adjunct AFDJ Galaţi, Dorian Dumitru.
Din cauza adâncimilor mici ale Dunării transportatorii suferă pierderi economice, fiind nevoiţi să descompună convoaiele trecând cu câte o barjă, aşa cum se întâmplă pe sectorul bulgăresc sau fiind obligaţi să încarce navele sub capaictatea maximă - mai spune Dorian Dumitru.
"Comandaţii de convoaie sunt puşi în situaţia să ancoreze convoiul şi trec câte o barjă de zona critică. Lucrul acesta întârzie, fapt care conduce la creşterea costurilor pentru transportatori", a precizat Dorian Dumitru.