Nava Flaminia, inspectată de Garda de Mediu Constanţa
O navă suspectată că ar fi încarcată cu deşeuri toxice este inspectată de specialiştii de la Garda de Mediu şi de la Autoritatea Navală Constanţa.
01 Aprilie 2013, 19:34
Portcontainerul sub pavilion german Flaminia, care a luat foc vara trecută şi care, dacă va trece de inspecţia din această după-amiază, ar urma să fie reparat la Şantierul Naval de la Mangalia, de către subsidiara companiei coreene care l-a construit.
Prefectul Constanţei, Eugen Bola, precizează însă pentru Radio România că totul depinde de tipul încărcăturii pe care nava o transportă.
"Cineva trebuie să spună: da, nu este nicio problemă, nava va acosta la dana 39-40; sau, nu suntem în stare să rezolvăm această problemă, deci ceea ce vom găsi înăuntru ne depăşeşte din punct de vedere tehnic, este mult prea toxic, deci nu putem să rezolvăm problema, nava nu va acosta pe ţărmul românesc, sub nicio formă" a mai spus Eugen Bola.
Deocamdată nu au apărut informaţii privind inspecţia, având în vedere faptul că echipa se află încă la bordul vasului pentru a preleva probe.
Portcontainerul FLAMINIA, care are la bord 8.000 de tone de deşeuri feroase şi 1.000 de tone de mâl amestecat cu minerale, stă de vineri seara în rada exterioară a portului Constanţa, iar posibilitatea ca substanţele prezente la bordul navei să pună în pericol siguranţa mediului înconjurător a făcut ca, la nivelul prefecturii, să fie instituit un comandament de urgenţă şi, mai mult, pentru a preîntâmpina producerea unui accident, încă de duminică seara s-a interzis survolul navei, dar şi prezenţa unor alte ambarcaţiuni, pe o rază de trei mile marine de locul în care se află portcontainerul.
Vaporul nu a fost primit la reparaţii în Anglia sau Franţa
Din cauza condiţiilor meteo nefavorabile, însă, respectiv vânt şi hulă, echipa de control care ar fi trebuit să urce la bordul navei pentru a preleva probe şi a stabili dacă i se poate permite intrarea în Portul Constanţa a ajuns abia luni pe vas, iar când echipa se va întoarce de la navă va avea loc o nouă şedinţă la Comandamentul de urgenţă, iar dacă nu au fost prelevare suficiente probe acţiunea va continua şi în zilele următoare.
Nava a fost construită în şantierul DMHI din Coreea, omologul şantierul Daewoo din Mangalia care se află în Coreea, deci este o navă despre care se cunosc toate detaliile tehnice şi urmează să fie reparată la Mangalia.
Vaporul nu a fost primit la reparaţii nici în porturile din Anglia sau Franţa, însă autorităţile de la Constanţa ne-au dat asigurări că nava nu va ancora în portul Constanţa decât în condiţiile în care, în urma rezultatelor analizelor, se va constata că încărcătura care există în acest moment la bordul navei nu prezintă niciun pericol.
Trebuie să vă spun că există trei magazii în care sunt aproximativ 100 de containere încărcate cu deşeuri, care, în urma exploziilor repetate şi a incendiului care a izbucnit la bordul navei anul trecut în luna iulie, s-au contorsionat, multe dintre ele sunt distruse parţial sau în totalitate, aşa că ceea ce era în container s-a scurs.