MT promite tren direct între Gara de Nord și Otopeni până la Euro 2020
S-a ales soluția trenului monorail (suspendat) cu trecere peste DN 1.
Articol de Alex Lancuzov, 02 August 2018, 16:28
Aeroportul Otopeni va avea conexiunea feroviară directă cu Gara de Nord la timp pentru pentru Euro 2020 -Campionatul European de Fotbal - a anunțat, astăzi, Ministrul Transporturilor, Lucian Șova.
Acesta a spus că s-a ales varianta continuării liniei de cale ferată până la terminalul aeroportului cu un sistem -monorail -adică suspendat pentru a asigura trecerea peste DN 1 : ,,Se are în vedere devierea de la linia de Cale Ferată spre Otopeni cu supratraversarea Drumului Național 1, o construcție pe piloni, care să conducă traseul căii ferate până la joncțiunea cu etajul 1 al parcării de la terminalul de pasageri. Miza este extraordinar de mare”. – Lucian Șova.
Cele patru variante luate în calcul :
1.linie simplă neelectrificată, cu racordare din linia magistrală 700, cap Y Mogoșoaia care subtraversează DN 1 cu asigurarea gabaritului de electrificare, cu o stație c.f. situată în imediata vecinătate a aerogării AIHCB și Terminalul T1 al AIHCB,
2.linie simplă neelectrificată, cu racordare din linia magistrală 700, în zona PO Odăi, care subtraversează DN 1, cu asigurarea gabaritului de electrificare, cu o stație c.f. situată în imediata vecinătate a aerogării AIHCB și Terminalul T1 al AIHCB,
3.linie simplă neelectrificată, cu gabarit de electrificare, cu racordare din stația Balotești la Terminalul Plecări AIHCB.
4.varianta de traseu în sistem MONORAIL cu puncte de îmbarcare/ debarcare din PO Odăi și din imediata vecinătate a terminalelor de sosiri - plecări ale AIHCB.
În prezent, o călătorie între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni durează aprox. o oră pentru că linia de cale ferată se termină ( în câmp) la 2-3 km. de aeroport iar călătorii sunt preluați cu microbuze. Totuși, în această primăvară, Ion Gavrilă, directorul general al Companiei CFR Infrastructură anunța că prelungirea liniei de tren nu se poate face la timp pentru Euro 2020. Realizarea unui conexiuni feroviare ( tren sau metrou) cu aeroportul Otopeni este o condiție pentru ca România să gazduiască în iunie 2020 patru partide de fotbal. Modernizarea Liniei de cale ferată București Nord – Aeroport Internațional Henri Coandă București este înclusă în Master Planul General de Transport și în lista de proiecte finanțate din POIM 2014 – 2020. Valoarea estimată a obiectivului de investiții prevăzută în Master Planul General de Transport este de 97,15 Milioane EURO, fără TVA.