Ministrul educaţiei vrea reînfiinţarea şcolilor profesionale
Ministrul Daniel Funeriu a declarat că liceele agricole "trebuie să fie ancorate la realitate", având în vedere perspectivele politicii agricole şi finanţarea pe care România ar putea-o primi din 2014.
Articol de Paul Poteraşi, 03 Decembrie 2011, 10:30
Şcolile profesionale trebuie să fie reînfiinţate, iar liceele agricole să fie ancorate la realitate, având în vedere perspectivele politicii agricole şi finanţarea pe care România ar putea-o primi din 2014, a declarat vineri ministrul educaţiei, Daniel Funeriu.
Daniel Funeriu s-a întâlnit vineri cu comisarul european pentru agricultură Dacian Cioloş.
Ministrul educaţiei a afirmat că agenda discuţiilor a cuprins două mari subiecte: reforma învăţământului agricol şi cea a cercetării agricole din perspectiva fondurilor de care România ar urma să beneficieze din 2014 în cadrul politici agrare comune a UE.
"Vreau să spun un lucru pe care l-am declarat şi joi în teritoriu, dar vreau să-l spun şi de aici din minister.
"Desfiinţarea şcolilor profesionale a fost făcută cu unicul scop de a duce cât mai mulţi tineri pe un drum care nu este al lor, bacalaureat şi universitate, pentru ca fabricile de diplome să aibă cât mai mulţi clienţi pe care să-i jupoaie de bani.
"Aceasta a fost politica iresponsabilă dusă la nivelul acestui minister în trecut. Acest lucru a însemnat un rău imens făcut României', a declarat Daniel Funeriu.
Ministrul educaţiei a adăugat că pentru îndreptarea situaţiei, prevederile legii educaţiei naţionale vin să repună pe picioare învăţământul profesional din România "cu rezultate care se vor vedea foarte curând".
Potrivit reporterului Radio România Actualităţi, Diana Domenico, numărul liceelor agricole s-a decimat după anii '90, la fel şi pregătirea profesioniştilor, aşa s-a ajuns ca România, ţară agricolă, care ar putea să asigure hrană pentru 80 de milioane de persoane - de aproape patru ori mai mult decât populaţia ţării - să ducă lipsă de forţă de muncă în domeniu şi să nu valorifice potenţialul agricol.
"Învăţământul agricol şi învăţământul tehnic agricol din România va putea să beneficieze din plin de această reformare, pentru că are nevoie de o apropiere clară, concretă de nevoile practice agricole.
"Suntem astăzi în România, de multe ori, în situaţia în care producătorii agricoli se plâng că nu găsesc mână de lucru calificată pentru nevoile lor şi, pe de altă parte, liceele agricole, şcolile profesionale sunt lăsate deoparte şi, practic, afară din sistem", a spus comisarul european pentru agricultură Dacian Cioloş.