Micul producător, "coloana vertebrală a lumii rurale"
Comisarul european pe probleme de agricultură, Dacian Cioloş, este de părere că în multe ţări europene competitivitatea fermelor mici poate creşte dacă se obţin produse de calitate.
Articol de Carmen Vulcan, Sibiu, 15 Octombrie 2010, 08:27
Micul producător este coloana vertebrală a lumii rurale în multe ţări europene şi competitivitatea fermelor mici poate creşte dacă se obţin produse de calitate şi care corespund cerinţelor pieţei, afirmă comisarul european pe probleme de agricultură, Dacian Cioloş.
El a făcut aceste declaraţii la seminarul cu tema "Situaţia actuală şi viitorul fermelor de semisubzistenţă în Uniunea Europeană", de la Sibiu. Evenimentul a adunat la un loc peste 100 de experţi din agricultură din ţările membre ale Uniunii.
Uniunea Europeană nu doreşte dispariţia fermelor mici, ci sprijinirea lor. Acesta este mesajul pe care l-a transmis participanţilor la reuniunea de la Sibiu comisarul european pentru agricultură, Dacian Cioloş.
Accesul pe pieţe al micilor producător este esenţial pentru evoluţia fermelor de semisubzistenţă, consideră comisarul european, care a anunţat că vrea să introducă la nivelul Uniunii Europene un sistem de etichetare specific al produselor care provin din acest tip de ferme.
“Vom propune creerea mărcilor de calitate de tip "produs de agricultură montană" sau "produs în ferma mea", deci un tip de etichetare specifică pentru produsele care ies din aceste ferme mici şi care să poată fi comercializate pe piaţă, informând consumatorul în acelaşi timp că aceste produse vin din fermele mici sau vin din zona montană” a declarat Dacian Cioloş.
Pentru ţara noastră, păstrarea şi dezvoltarea fermelor mici este foarte importantă, a declarat la seminarul de la Sibiu ministrul agriculturii, Valeriu Tabără.
"Este clar că România trebuie să meargă spre ceea ce înseamnă şi politica fermelor mici.
"Sigur că ele nu au performanţă la prima vedere economică, însă ceea ce se găseşte în aceste ferme este patrimoniul extraordinar a ceea ce înseamnă tradiţionalul, a ceea ce înseamnă produsele cu un grad foarte mare de identitate şi poate cel mai important lucru, cel de gestionare a habitatelor rurale” a declarat Valeriu Tabără.