Metroul, extins cu fonduri structurale europene
CE a aprobat includerea magistralelor de metrou, Parc Bazilescu - Străuleşti şi Drumul Taberei - Universitate în rândul proiectelor care sunt finanţate din fonduri structurale.
Articol de Sorin Solomon, 30 Aprilie 2013, 20:45
Comisia Europeană a aprobat marţi includerea magistralelor de metrou M4 (Parc Bazilescu - Străuleşti) şi M5 (Drumul Taberei - Universitate), precum şi a tronsonului de autostradă Sebeş-Turda în rândul proiectelor care sunt finanţate prin Programul Operaţional Sectorial de Transport (POS-T).
Obiectivele de investiţii menţionate au o valoare estimată de peste 2 miliarde de euro şi urmează să fie finanţate din instrumente structurale, cu durată de implementare până la sfârşitul anului 2015, se arată într-un comunicat transmis de ministerul transporturilor.
În urma discuţiilor purtate de ministrul transporturilor, Relu Fenechiu, săptămâna trecută, la Bruxelles, în vederea includerii acestor proiecte în POS-T, Comisia Europeană a aprobat modificările solicitate de către partea română, ceea ce înseamnă că ministerul transporturilor va putea deconta din bugetul Uniunii Europene contribuţia de 85% din fonduri structurale.
În prezent sunt în pregătire documentaţiile tehnico-economice, iar până în luna septembrie vor fi transmise cererile de finanţare şi de rambursare a cheltuielilor.
Guvernul a adoptat în data 27 martie 2013 o Ordonanţă de urgenţă care va permite deblocarea unei sume de 104 milioane de lei pentru continuarea lucrărilor de construcţie la Magistrala 5 a metroului bucureştean.
Premierul Victor Ponta declarase că lucrările la Magistrala 5 a metroului Universitate - Drumul Taberei continuă, dar că se dovedesc a fi din ce în ce mai scumpe.
Totodată, el a arătat că Executivul va asigura resursele financiare necesare.