Metrorex achiziţionează 16 garnituri moderne
Metrorex a semnat două contracte în valoare de 103 de milioane de euro cu două companii internaţionale pentru achiziţionarea a 16 trenuri, în vederea modernizării transportului subteran.
Articol de Iulia Florescu, 29 Noiembrie 2011, 13:36
Metrorex a semnat marţi un contract de 97 de milioane de euro cu compania spaniolă "Construcciones y Auxiliar de Ferrocariles" în vederea achiziţionării a 16 trenuri, conform unui comunicat de presă publicat pe situl Metrorex.
Pentru asigurarea compatibilităţii tehnice şi de exploatare intergrală, Metrorex a mai semnat un contract în valoare de 4,9 milioane de euro cu compania canadiană Bombardier Transportation – Divizia Rail Control Systems.
Compania de transport subteran intenţionează să înlocuiască în cel puţin trei ani trenurile de model vechi de tip Astra, fabricate înainte de 1990 la Intreprinderea de Vagoane Arad.
"În prezent avem 44 de trenuri noi şi 60 de trenuri vechi, însă utilizăm doar o parte din ele, şi cu aceste 16 trenuri noi vom înlocui etapizat pe cele existente," a declarat directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte pentru Mediafax.
Achiziţia celor 16 trenuri de metrou face parte din Acordul de finanţare pentru modernizarea metroului din Bucureşti, semnat cu Banca Europeană de Investiţii în toamna anului 2009.
În următorii doi ani Metrorex intenţionează să cumpăre alte opt trenuri pentru magistralele existente şi 21 de garnituri, care vor circula pe viitoarea Magistrală 5 de metrou, tronsonul Drumul Taberei – Eroilor.
În cadrul acţiunii de modernizare a metroului bucureştean, compania de transport subteran a mai achiziţionat 16 seturi de sisteme de protecţie şi automate "prin negociere fără publicare de anunţ" de la compania canadiană Bombardier Transportation - Divizia Rail Control Systems.
Contractul dintre Metrorex şi compania canadiană este în valoare de 4.9 milioane euro, fară TVA.
În ceea ce priveşte confortul călătorilor, noile vagoane vor fi dotate cu indicatoare frontale şi laterale pentru vizualizarea direcţiei de mers a trenului, semnalizări suplimentare audio şi video pentru acces, ventilaţie şi geamuri rabatabile, precum şi locuri special amenajate pentru depozitarea bicicletelor.
Noile trenuri de metrou sunt formate din şase vagoane şi sunt dotate cu sistem de tracţiune şi frânare controlat de un micropocersor, caroseria realizată din oţel inoxidabil, bare de sprijin moderne pentru călători, uşi gisante şi protecţie în cazul blocării persoanelor între uşi.