Metrorex a inaugurat staţiile de metrou Laminorului şi Străuleşti
Magistrala 4, prelungită cu doi kilometri, până aproape de centură, deserveşte zeci de mii de persoane, atât din Bucureşti, cât şi din Mogoşoaia, Buftea sau Chitila
Articol de Alex Lancuzov, 31 Martie 2017, 19:53
Metrorex a inaugurat astăzi staţiile de metrou Laminorului şi Străuleşti, în prelungirea Magistralei 4 Gara de Nord - Parcul Bazilescu. Lucrările la secţiunea cu o lungime de doi kilometri din zona de nord-vest a capitalei au început în 2013 şi aveau termen de finalizare sfârşitul lui 2015. Alexandru Lancuzov relatează.
Pe cea mai nouă secţiune de metrou din Bucureşti circulă cele mai vechi trenuri, pentru că licitaţia prin care urmau să fie achiziţionate garniturile moderne a fost contestată, iar Metrorex a menţinut în circulaţie trenurile produse la Arad în anii '80.
Cu toate acestea, Magistrala 4, prelungită cu doi kilometri, până aproape de centura capitalei, deserveşte un bazin cu o populaţie de zeci de mii de persoane, atât din Bucureşti, cât şi din Mogoşoaia, Buftea sau Chitila, iar transportul eficient din subteran aduce şi dezvoltarea rapidă a zonei, au spus primii călători de pe noua secţiune de metrou.
La capătul Laminorului există o stradă, Gheorghe Ionescu Siseşti, pe care, după anunţul că se vor deschide aceste staţii, au început să fie construite nenumărate blocuri în zonă. Conceptul nou, cu parcare la capătul liniei, este iarăşi în favoarea celor care intenţionează să utilezeze metroul.
Trenurile circulă la un interval de opt minute, iar în staţii încă nu este semnal pentru telefonia mobilă. Totodată, parcarea cu 600 de locuri de la Străuleşti, care închide proiectul, ar urma să fie inaugurată în 2018, cu doi ani întârziere.
Pentru acest parking, care cuprinde şi conexiunea cu liniile RATB, cât şi pentru următoarele proiecte ale metroului, mai ales Magistrala 6, spre Aeroportul Otopeni, ministrul transporturilor, Răzvan Cuc, a dat asigurări că nu vor mai fi întârzieri.
Răzvan Cuc: "Relaţia cu companiile a devenit una foarte pragmatică. În momentul în care avansează un termen, este foarte important să se ţină de acel termen, astfel încât să nu mai dezamăgim niciodată cu avansarea unor termene nerealiste."
Racordul de metrou Parc Bazilescu - Străuleşti costă peste un miliard de lei, iar finanţarea este asigurată din fonduri europene.