Mesajul presedintelui Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor
La data de 15 martie 1962, John Fitzgerald Kennedy, presedinte al Statelor Unite ale Americii, rostea in Congres un mesaj legat de drepturile consumatorilor.
Articol de Florentina Varga, 13 Martie 2015, 13:08
“Este esential pentru noi consumatorii sa avem produse si servicii de calitate”, este indemnul si totodata mesajul presedintelui Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor Marius Dunca , cu ocazia Zilei Mondiale a Consumatorilor.
La data de 15 martie 1962, John Fitzgerald Kennedy, presedinte al Statelor Unite ale Americii, rostea in Congres un mesaj legat de drepturile consumatorilor, punand accent pe patru drepturi fundamentale ale acestora: dreptul la securitate, la informare, dreptul de a fi ascultat şi de a alege liber produse şi servicii. Acest moment este punctul de referinţă al istoriei formelor organizate ale miscarii consumatoriste. In România, perioada de pionierat incepe dupa 1990, iar de atunci in fiecare an OPC-ANPC este zilnic alaturi de consumatori.
Marius Dunca a mai apreciat si faptul ca actiunile de control si supraveghere a pietei vor fi intensificate, responsabilizarea tuturor factorilor implicati, educarea si informarea corecta, completa si precisa a consumatorilor reprezinta modalitatile prin care le putem demonstra cetatenilor ca drepturile fundamentale si esentiale le sunt repectate.
“Am ramas surpins in mod placut sa observ ca in reclamatiile primite, consumatorul este mult mai bine informat decat in anii precedenti, in ceea ce priveste drepturile pe care le are. Stie cum se face o sesizare, ce acte trebuiesc atasate si mai mult decat atat reclamatiile sunt foarte bine bine argumentate”. El argumenteaza ca noile tehnologii au reusit sa faca din consumatorul roman, unul foarte bine documentat.
Din punct de vedere legislativ, Marius Dunca apreciza ca in citeva zile ar trebui sa fie promulgata legea semnalizarii la raft separat a produselor care urmeaza sa expire in 3 zile precum si a promotiilor. De asemenea transpunerea Regulamentului European privind scrierea pe eticheta a ingredintelor si a alergenilor, ordinul de informare la ATM unde operatorii financiari-bancari sunt obligati sa afiseze toate tarifele si toate comisioanele care sunt percepute si Telefonul Consumatorilor care ramine acelasi 0219551, prin care consumatorii sunt informati ca reprezentantii asociatiilor de consumatori nu au drept de control la operatorii economici.