Mediul online,discutat la Ziua Agenţiilor de presă
Cea de-a VI-a ediţie a Zilei Agenţiilor de Presă a adus în atenţie nevoia orientării către multimedia.
Articol de Ioana Stătescu, 16 Iunie 2011, 18:26
Preşedintele Clubului Român de Presă, Indira Crăsnea, a analizat efectele acestei noi strategii a supra consumatorilor de ştiri.
"Publicul va trebui să se obişnuiască cu un mix de tradiţie şi de relativă noutate. S-ar putea ca la început să fie un pic mai derutat şi, pe urmă, să intre într-o rutină, într-o obişnuinţă, este, totuşi, o cale bună, sigură, spre o informaţie prezentată mai variat, mai vioi, mai cu farmec, dincolo de standardele şi de tiparele clasice. Cred c-ar aduce un pic de prospeţime", a declarat preşedintele Clubului Român de Presă.
Orientarea către mediul online şi dezvoltarea segmentului video sunt câteva dintre schimbările pe care Agenţia de Presă RADOR le are în vedere în perioada următoare.
Carmen Ionescu, redactor şef Agenţia RADOR, a vorbit despre locul acestei instituţii pe piaţa agenţiilor de presă din România.
"Agenţia de Presă RADOR are un dublu rol, pentru că este şi o agenţie de presă clasică, în sensul în care vehiculează informaţia produsă de Radio România, prin toţi reporterii ei."
"Deci avem informaţie originală marca "Radio România", pe care o transmitem celorlalţi clienţi pe bază de abonament şi, de asemenea, avem partea noastă de monitorizare, acum şi cu monitorizarea online în care avem peste 60.000 de surse web, încercăm să acoperim piaţa din ambele zone: agenţie de presă clasică, agenţie de presă de monitorizare."
" Şi încă nu am spus totul! Rolul nostru principal este de a alimenta cu o informaţie diversificată, credibilă şi de calitate, canalele Radio România", a explicat Carmen Ionescu.