Măsuri compensatorii pentru lucrătorii mobili din transportul rutier
Autorităţile iau măsuri pentru a compensa efectele negative asupra activităţii de transport generate de întârzierea aderării la Spaţiul Schengen.
Articol de Radio România Actualităţi, 19 Martie 2024, 08:06
Autorităţile iau măsuri pentru a compensa efectele negative asupra activităţii de transport generate de întârzierea aderării la Spaţiul Schengen. Astfel, se va institui indemnizaţia de hrană pentru lucrătorii mobili din transportul rutier, în valoare de 40 euro pe zi, iar firmele din domeniu vor avea posibilitatea să acorde şi indemnizaţii de detaşare în limita a patru salarii de bază ale conducătorului auto. Legislaţia în acest sens a trecut ieri cu unanimitate de voturi în Senat, ca prim for sesizat.
Reporter: Alina Stănuţă - ”Povara menţinerii României în afara Spaţiului Schengen a fost dusă de mediul privat românesc, iar sectorul transporturi este cel mai puternic afectat. Pierderile cumulate estimate din cauza amânării nejustificate a aderării la spaţiul de liberă circulaţie se ridică în acest domeniu la peste 16 miliarde de euro, din 2011 până în prezent. Iniţiatorii, parlamentari PNL, arată că documentul prevede unele măsuri compensatorii, dar şi unele propuneri prin care să fie menţinut sectorul transporturi la acelaşi nivel de competitivitate cu cei din Uniunea Europeană.
Alexandru Nazare, senator PNL: ”Introducerea unei indemnizaţii de hrană. De ce? Pentru că este obligatorie la nivel european. Toate statele europene o au. Transportatorii români trebuie să prezinte distinct cuantumul de hrană pe care îl acordă şoferului. Astăzi nu o pot face, pentru că nu avem această indemnizaţie de hrană clar delimitată.”
Deşi în opoziţie, USR a votat în favoarea documentului.
Cristian Bordei, senator USR: ”Acest proiect de lege vine cu câteva prevederi într-adevăr bune, dar, din păcate, ele reflectă faptul că statul trebuie să cheltuie bani, pentru că există acest eşec catastrofal privind admiterea României în Schengen cu frontierele terestre.”
Documentul merge acum la Camera Deputaţilor, care este for decizional în acest caz.”/editor Florin Lepadatu/