Mass media publică "să-şi amintească ce o diferenţiază de cea comercială"
Preşedintele Comitetului Uniunii difuzorilor audio-video din Marea Britanie, Graham Ellis, consideră că mass media publică trebuie să servească interesul cetăţenilor.
Articol de Alin Şerbănescu, 30 Iunie 2015, 18:41
La Bucureşti continuă discuţiile reprezentanţilor industriei media de pe patru continente pe marginea provocărilor la care trebuie să facă faţă radiodifuzorii în contextul dominaţiei din ce în ce mai accentuate a mijloacelor moderne de comunicare, cum ar fi internetul sau telefonia mobilă.
Uniunea Audiovizualului din Asia Pacific, organizatoare a conferinţei, alături de Radio România, se află pentru prima dată la o întâlnire cu delegaţia audiovizualului european în afara zonei proprii de activitate.
Într-un interviu acordat redactorului nostru Alin Şerbănescu, preşedintele Comitetului Uniunii difuzorilor audio-video din Marea Britanie, Graham Ellis, consideră că radiourile şi televiziunile publice trebuie să fie preocupate doar de modul în care servesc interesul cetăţenilor şi al societăţii.
În opinia jurnalistului BBC, posturile comerciale şi platformele tehnologice precum Google, Facebook sau Twitter oferă o nouă perspectivă diferită.
"Cred că pentru mass media publică este important să-şi amintească de fapt ce o diferenţiază de mass media pur comercială. Şi dacă ne uităm cu atenţie, vedem că este vorba despre modul în care media publică este direct răspunzătoare în faţa publicului. Este vorba despre telespectatori şi radioascultători ca cetăteni, nu doar de clienţi şi trebuie să ne reamintim că avem datoria să reflectăm întreaga societate din ţările noastre, nu doar să oferim ştiri bune şi independente, informaţii politice, ci totodată să arătăm societatea înapoi ei însăşi, prin artă, prin cultură, prin muzică", spune Graham Ellis.
Mai multe informații despre acest eveniment puteți găsi pe portalul nostru special ABU Media 2020.