Marinarii sărbătoresc "Ziua Navigatorilor"
Cu această ocazie, Sindicatul Liber al Navigatorilor va da publicităţii un raport menit să atragă atenţia Guvernului şi opiniei publice în ce priveşte condiţiile şocante de navigaţie din Marea Neagră.
25 Iunie 2012, 14:22
Sindicatul Liber al Navigatorilor (SN) va transmite acest raport ca parte a iniţiativei comune cu Federaţia Internaţională a Transportatorilor şi sindicatele reprezentative din ţările de la Marea Neagră - Bulgaria, Georgia, Rusia, Turcia şi Ucraina.
Raportul ''Marea Neagră, marea ruşinii'' va ajuta sindicatele să ridice această problemă tuturor guvernelor.
Începând de luni, organizaţiile legitime şi reprezentative ale navigatorilor au de gând să tragă un semnal de alarmă şi să arate situaţia exactă a afacerilor în zona bazată pe navigaţia învechită, dezastre marine, salarii neplătite şi atacuri tot mai dese.
Potrivit ITF, transportul maritim în Marea Neagră, care totalizează în jur de 2.400 de nave, este dominat de vapoare cu o vârsta de peste 25 de ani.
Opt sute dintre ele au o vârstă de peste 40 ani.
Utilizarea navelor vechi, mici, care se află dincolo de viaţa lor economică duce la accidente serioase şi repetate abuzuri asupra navigatorilor.
Raportul ''Marea Neagră, marea ruşinii'' ilustrează acest lucru cu o serie de cazuri recente în care au fost implicaţi inspectorii ITF.
Este vorba despre cazuri ale echipajelor blocate, abandonate, ale navelor scufundate, cum ar fi cel al navei ''Vera'' sub pavilion Cambodgia, construită în 1977 şi scufundată în februarie 2012, când au murit opt persoane.
Nava ''Ogan Bey'', sub pavilion Panama, construită în 1971, care s-a scufundat în decembrie 2009, cu pierderea a patru vieţi.
Nava nu era asigurată, aşa că, în urma accidentului, familiile celor morţi nu au avut dreptul la compensaţie de sprijin.