Majoritatea companiilor româneşti "eficientizează resursele"
Potrivit unui Eurobarometru, principalele măsuri de eficientizare a resurselor aplicate de IMM-urile româneşti sunt economisirea energiei, reciclarea şi reducerea consumului de apă.
27 Martie 2012, 15:05
Trei sferturi dintre întreprinderile mici şi mijlocii din România "iau cel puţin o măsură de folosire eficientă a resurselor."
Potrivit unui Eurobarometru publicat marţi, principala soluţie aplicată de IMM-uri româneşti este economisirea energiei, urmată de reciclare sau măsuri de reducere a consumului de apă.
Datele arată că întreprinderile mici şi mijlocii din Europa creează mai multe locuri de muncă "ecologice” decât marile întreprinderi.
Aşa-numitele locuri de muncă ecologice se referă la domenii şi activităţi care permit economisirea de energie, utilizarea de surse de energie regenerabile, protejarea mediului, dar şi folosirea de noi produse cu potenţial ecologic.
Aproape 40 la sută dintre IMM-urile europene au cel puţin un astfel de loc de muncă.
Potrivit studiului, sub un sfert din IMM-uri profită de beneficiile pieţei unice pentru produsele sau serviciile ecologice pe care le oferă, una din principalele cauze fiind birocraţia.
O altă problemă, semnalată de vicepreşedintele Comisiei Europene, Antonio Tajani, este că prea puţine dintre IMM-urile europene îşi extind afacerile ecologice pe pieţele străine.
Doar 3% dintre IMM-urile din Uniune s-au orientat înspre a-şi vinde produsele sau serviciile ecologice în zona Asiei şi a Pacificului de Sud şi doar 2% în America Latină.
Majoritatea IMM-urilor din România, 93 % spun ca işi vând produsele sau serviciile ecologice pe piaţa internă şi peste jumătate din ele consideră stimulentele financiare drept cea mai bună modalitate pentru promovarea eficienţei energetice.
Studiul a fost realizat între 24 ianuarie şi 10 februarie 2012 şi s-a adresat întreprinderilor care angajează una sau mai multe persoane în activităţi de producţie, vânzare cu amănuntul, servicii şi în sectorul industrial.
Au fost realizate peste 13 mii de interviuri, dintre care 400 pentru România.