Mai puţin de jumătate dintre copiii de clasa a opta au reuşit să ia măcar nota cinci la matematică la simularea Evaluării Naţionale
Rezultatele simulării vor fi analizate în fiecare şcoală prin discuţii cu elevi, părinţii şi în consiliul profesoral, pentru stabilirea unor măsuri adecvate, fiecărei situaţie în parte, cu scopul îmbunătăţirii performanţelor şcolare.
Articol de Mihaela Enache, 23 Februarie 2024, 18:28
Mai puţin de jumătate dintre copiii de clasa a opta, care au participat la simularea Evaluării Naţionale, au reuşit să ia măcar nota cinci la matematică. La proba de limba română, procentul este mai mare. Totuşi, mai puţin de trei sferturi au luat note de trecere.
Ministerul Educaţiei a centralizat rezultatele testării din această lună, la care lucrările au fost corectate digitalizat, adică au fost scanate şi transmise unor profesori din alte judeţe.
De altfel, după testarea la matematică, mulţi elevi au spus că subiectele li s-au părut dificile. Ministerul Educaţiei prezintă şi o analiză care arată că şi la exerciţiile din primul set, cele considerate cele mai simple, a fost un număr mare de copii care nu au reuşit să rezolve nimic.
Ultima problemă, cea de geometrie pe baza unui cub, a fost rezolvată integral de mai puţin de 3% dintre copii, în timp ce peste trei sferturi nu au reuşit să parcurgă nicio etapă din rezolvările celor două subpuncte. Doar puţin peste 42% dintre elevii de clasa a opta au obţinut cel puţin nota cinci la matematică şi s-au luat 91 de note de 10.
La limba română, numărul celor care au obţinut nota maximă este mai mic, 44, dar proporţia celor cu note de la cinci în sus este semnificativ mai mare decât la matematică, aproape 74%.
La redactarea rezumatului din cerinţe, cele mai mari probleme par să fi fost la respectarea normelor de punctuaţie, la ortografie şi corectitudinea gramaticală, cerinţe unde majoritatea participanţilor nu au obţinut niciun punct, dar şi la claritatea exprimării ideilor, unde aproape jumătate au zero puncte.
Rezultatele simulării vor fi analizate în fiecare şcoală prin discuţii cu elevi, părinţii şi în consiliul profesoral, pentru stabilirea unor măsuri adecvate, fiecărei situaţie în parte, cu scopul îmbunătăţirii performanţelor şcolare.