MAE lansează programul "Dialog cu diaspora pe teme consulare"
“Dialog cu Diaspora pe teme consulare” se va desfășura în prima jumătate a anului. O echipă a MAE se va deplasa în destinațiile cele mai solicitate din punct de vedere consular.
Articol de Răzvan Stancu, 16 Februarie 2015, 18:39
Ministerul Afacerilor Externe începe luni programul "Dialog cu diaspora pe teme consulare", prin care se vor organiza acţiuni pro-active de promovare a programelor şi proiectelor derulate de MAE, pe linia modernizării activităţii consulare, în vederea asigurării asistenţei şi protecţiei cetăţenilor români aflaţi în străinătate.
"Ceea ce ne propunem este ca publicul român - din ţară şi de peste hotare - să fie informat corect şi să se poată folosi de serviciile consulare modernizate la deplina lor capacitate. Am avut în vedere demararea acestei campanii pentru a încuraja un dialog sincer între reprezentanţii Ministerului Afacerilor Externe şi cetăţeanul român din străinătate, care apelează la noi în primul rând pentru servicii consulare.
"S-au făcut în ultimii ani eforturi pentru modernizarea acestor servicii şi este timpul ca aceste lucruri să se vadă şi să se resimtă şi la ghişeu, de către cetăţean. Dincolo de această modernizare a serviciilor consulare, principiile care ghidează conduita Corpului Consular trebuie să se bazeze pe deschidere faţă de cetăţean, amabilitate, promptitudine, bun-simţ şi interes faţă de nevoile fiecărui individ în parte", a declarat, cu ocazia lansării proiectului, ministrul afacerilor externe, Bogdan Aurescu, potrivit unui comunicat al MAE.
Această campanie are rolul de a explica nemijlocit cetăţenilor români întreaga gamă de servicii consulare modernizate şi informatizate care le stau la dispoziţie sau se află în curs de implementare, astfel încât platforma E-Cons să fie folosită cât mai eficient.
Primele întâlniri, la Roma şi Madrid
"Dialog cu Diaspora pe teme consulare" se va desfăşura în prima jumătate a anului 2015, o echipă a MAE urmând să se deplaseze în destinaţiile cele mai solicitate din punct de vedere consular - Italia, Spania, Franţa, Germania, Marea Britanie, Austria, Belgia şi Grecia - pentru a prezenta comunităţilor de români de acolo - beneficiarii direcţi ai acestor programe - sistemul de servicii consulare E-Cons.
Aceste întâlniri vor reprezenta şi o bună oportunitate pentru ca reprezentanţii Centralei MAE să afle direct de la comunităţile de români problemele cu care se confruntă acestea pe palierul consular şi pentru a discuta, împreună, cele mai eficiente modalităţi de soluţionare a acestora pe termen lung.
Primele întâlniri vor avea loc în cursul săptămânii viitoare, la Roma şi Madrid.
În cadrul acţiunilor stabilite prin programul 'Dialog cu Diaspora pe teme consulare', echipa MAE va organiza şi reuniuni regionale, cu diplomaţii şi funcţionarii consulari din statele aflate în proximitatea celor vizate direct de itinerariul campaniei, în vederea schimbului de bune practici în ceea ce priveşte folosirea E-Cons şi a Manualului de proceduri consulare.
Cont de Facebook al Departamentului Consular
Complementar acestor întâlniri cu reprezentanţii diasporei, şi din aceeaşi dorinţă de a promova un dialog deschis şi eficient cu cetăţenii români, Departamentul Consular al MAE a lansat, în această săptămână, propriul cont de Facebook - Departamentul Consular - MAE Romania.
Prin lansarea acestui cont pe reţeaua Facebook, informaţiile consulare sunt mai accesibile cetăţenilor români care călătoresc frecvent sau care îşi au reşedinţa în străinătate şi care folosesc zilnic această platformă online.
Contul de Facebook al Departamentului Consular vine să completeze instrumentele de comunicare publică folosite în activitatea consulară.
În cadrul programului "Dialog cu Diaspora" vor fi organizate şi sesiuni tematice de dialog (sesiuni de Q&A) cu cetăţenii români pe pagina de Facebook a Departamentului Consular.
Sesiunile vor fi bilunare, iar cetăţenii români interesaţi vor putea adresa întrebări pe tematica consulara anunţată în prealabil, urmând să primească răspuns în decurs de cel mult 24 de ore.
"Pentru o funcţionare eficientă a sistemului de servicii consulare, este mai util şi mai practic să informăm cetăţenii înainte ca aceştia să ajungă la oficiul consular, astfel încât să reducem numărul deplasărilor lor, banii cheltuiţi şi timpul petrecut la ghişeu. Depunem toate eforturile şi suntem extrem de angajaţi în informarea cetăţenilor cu privire la serviciile consulare, încercăm să venim în întâmpinarea nevoilor cetăţeanului pe toate palierele şi dorim să utilizăm toate instrumentele de comunicare disponibile în acest sens, inclusiv platforme social-media", a afirmat ministrul Bogdan Aurescu.