Lucrările la pasajul de la Domnești "ar putea începe în iunie-iulie"
EXCLUSIV Pasajul de la Domnești. Compania de Drumuri ,,acoperă” întârzierea prin act adițional valabil până în august. Lucrările ar putea începe în iunie-iulie.
Articol de Alex Lancuzov, 14 Martie 2018, 08:55
Pasajul de la Domnești, în cea mai aglomerată intersecție de pe centura Capitalei pare a fi oglinda infrastructurii de transport din România.
Despre podul de la Domneși se tot discută de ani buni, licitația lansată în 2015 a trecut prin patru serii de contestații pentru ca într-un final contractul să fie semnat acum aproape un an.
Însă, lucrările de construire sunt departe de a începe, deși promisiunea conducerii Companiei de Drumuri a fost că din această primăvară vom vedea un adevărat furnicar pe șantier.
Dar cum planurile de la birou nu prea se potrivesc cu cele de pe teren- mai ales la DrumuriNaționale - aflăm că încă nu sunt finalizate toate exproprierile.
Fără acestea nu poate fi intabulat terenul iar fără respectivele acte, Ministerul Transporturilor nu poate obține autorizația de construire.
Pentru a putea începe lucrările, constructorul are nevoie ca terenul să fie liber de orice sarcină și asta s-ar putea întâmpla de-abia la vară.
Un ACT ADIȚIONAL semnat la jumătatea lunii ianuarie și consultat de RRA arată că ,,antreprenorul se obligă în mod expres să nu solicite Beneficiarului revendicări, daune, despăgubiri, pretenții de orice natură, în termen de cel mult 210 zile de la semnarea actului adițional”, ceea ce înseamnă o perioadă ,,tampon” până în august dacă statul nu reușește să predea constructorului întregul amplasament.
Ordinul pentru începerea lucrărilor a fost dat în ianuarie iar constructorul are termen până la jumătatea lunii aprilie să predea proiectul tehnic.
În plus, nu se poate discuta despre modificarea proiectului pentru a include și o linie de tramvai, așa cum a cerut Primăria Capitalei, spune pentru RRA șeful biroului de presă al Companiei de Drumuri, Bogdan Cotârlici.
Modernizarea centurii București se derulează cu fonduri europene iar transferul șoselei la Primăria Capitalei nu se poate face pentru că se aplică principiul asigurării ,,durabilității”. Adică timp de 5 ani de la finalizare investiția nu trebuie să sufere modificări substanțiale, inclusiv de natură a proprietății.
Mai mult de atât, recent înființata Companie Municipală Străzi, Poduri și Pasaje SA nu are expertiza și resursele pentru a începe activitatea cu o lucrare destul de complicată.
Pasajul suprateran de la Domnești cu o lungime de 374 va fi realizat în doi ani sub forma unui sens giratoriu suspendat. Nu va fi primul rond suspendat din țară pentru că lângă Ploiești, în 2016 a fost inaugurat -cu fanfară -podul de la Păulești.