Lucrări întârziate la Pasajul Piaţa Sudului din Bucureşti
Cea mai mare problemă este devierea rețelelor edilitare care în prezent se află pe traseul pasajului.
27 Septembrie 2015, 17:07
Lucrările la Pasajul subteran de la Piața Sudului sunt întârziate. Cea mai mare problemă este devierea rețelelor edilitare care în prezent se află pe traseul pasajului și trebuiesc mutate în lateral. Potrivit datelor furnizate de Primăria Capitalei rețeaua de canalizare ar putea fi deviată până la sfârșitul lunii noiembrie iar rețeaua electrică "posibil" în luna octombrie.
Saptamana trecută, constructorul a turnat 40 la sută din placa tunelului care are o lungime de 80 de metri.
Conform Primăriei Capitalei, în date absolute, situația este următoarea:
- S-au realizat pereții mulați în proporție de 90 % pe rampa de intrare dinspre Calea Văcărești și în proporție de 65 la sută pe rampa de ieșire spre Cale Văcărești;
- S-au realizat in proporție de 50 % pereții mulați pentru rampa de ieșire și intrare dinspre Strada Nițu Vasile;
- Au fost realizate în proporție de 98 % lucrarile la intrarea in pasajul pietonal nr 1 dinspre Lukoil;
- Au fost realizate în proporție de 98 % lucrările la intrarea dinspre Mega Image a pasajului pietonal nr 1;
- Structura de rezistență la pasajul pietonal 3 realizată în proporție de 80 la sută;
- Structura de rezistență la pasajul pietonal nr 2 realizată în proporție de 50 la suta (intrarea dinspre Big Berceni)
- Placa superioară a tunelului pasajului rutier (40%) în curs de armare si cofrare-betonare 500 mc programată în data de 24 septembrie 2015;
- Realizat structura de rezistență completa a trei tronsoane (T1, T2, T3) din rampa pasajului rutier, ieșire Calea Văcărești;
- Se lucrează la devieri ale instalațiilor de canal (ApaNova) și energie electrica (Enel) în zona șantierului;
- S-a demontat rețeaua de contact a tramvaiului și toleibuzului pe anumite sectoare.
A mai ramas de executat:
- devierea rețelelor de canalizare (termen posibil sfârșit noiembrie 2015) și instalațiile electrice (termen posibil octombrie 2015);
- realizarea pereților mulați și a pilonilor de sprijin din zona intersecției;
- demontarea și remontarea liiilor de tramvai și montarea rețelei de contact;
- realizarea dalei de acoperire a pasajului rutier (60%) și a pasajelor pietonale în zona intersecției;
- finalizarea pasajului pietonal 1 în zona centrală și finalizarea pasajelor pietonale 2, 3 si 4;
- finisajele și lucrările de arhitectură ale pasajului;
- realizarea sistemelor de canalizare și de realizare a radierului și sistemului rutier al pasajului;
- refacerea sistemului carosabil și refacerea amenajărilor urbanistice.
Datele proiectului
Pasajul subteran de la Piaţa Sudului se realizează pe direcţia Calea Văcăreşti – Str. Niţu Vasile şi va avea o lungime de 356 de metri, din care rampa spre Văcăreşti, 111 metri, iar rampa spre Niţu Vasile 85 de metri. Lungimea în subteran va fi de 85 de metri, iar înălţimea de 5 metri.
Rampa spre Niţu Vasile va fi o rampă unică având câte două benzi de circulaţie pe sens. Rampa spre Calea Văcăreşti va fi formată de fapt din două rampe independente, câte una pe fiecare sens de circulaţie, fiecare având câte două benzi.
De asemenea, vor fi realizate lucrări de modernizare a carosabilului şi trotuarelor în intersecţia dintre Calea Văcăresti, Şoseaua Olteniţei şi strada Niţu Vasile, prin asigurarea în sensul giratoriu a patru benzi de circulaţie, precum şi realizarea localelor adiacente rampelor pasajului rutier, cu câte două benzi pe sens, atât pe Calea Văcăreşti, cât şi pe strada Niţu Vasile.
Pasajul subteran de la Piața Sudului este realizat din fonduri europene și ar trebui finalizat până pe 31 decembrie 2015, în caz contrar existând riscul pierderii finanțării.
Primarul general interimar Ștefănel Marin dă asigurări că nu se vor pierde banii europeni:
"Nu riscăm să pierdem niciun ban. Lucrările au fost întârziate pentru că lucrările de rețele nu au fost prinse în proiect. Și este greu să te duci la o anumită firmă care deține un anumit contract de utilitate în București să-i spui domne fă-ți lucrarea pe banii tăi. Va trebui să mă adresez oficial (n.r Uniunii Europene) cu o situație a lucrărilor așa cum este ea făcută și ce tipuri de lucrări nu au fost prinse în contracte. Că altfel riscăm să blocăm anumite lucrări și să pierdem finanțarea", a declarat primarul general interimar.
Proiectul are o valoare totală de 127,14 milioane de lei (aproximativ 28 milioane euro). Finanţarea nerambursabilă pentru acest proiect se ridică la 96,44 milioane lei.