Locomotivă cu aburi, expusă în gara Constanţa
Turiştii care ajung în gara Constanţa, sunt întâmpinaţi de o locomotivă de epocă, fabricată în 1911 şi recondiţionată de Oil Terminal SA.
08 Septembrie 2015, 12:33
Dacă turiştii care ajung la Constanţa pe autostrada Soarelui sunt întâmpinaţi la intrarea în oraş de un vapor, cei care ajung în gara Constanţa, sunt întâmpinaţi de o locomotivă de epocă.
Aceasta a fost recondiţionată de Oil Terminal SA o societate cu tradiție în domeniul activităţii de export deproduse petroliere, şi a fost predată în custodia CFR.
Este vorba despre o locomotivă fără foc – cu abur înmagazinat.
Locomotiva a fost construită în anul 1911, special pentru manevre în locuri ce prezintă pericol de foc și explozie: rafinării, depozite de produse petroliere, depozite militare și fabrici de muniții sau produse periculoase.
Construită de Orenstein & Koppel pentru Rafinăria Astra Ploiești, locomotiva tip Bft-n2, numărul 4709 are o lungime de 5,9 metri, o greutate de 18 tone şi cu o putere de 60 cai poate atinge o viteză maximă de 15km/h.
Doar două astefel de locomotive mai există în România.
Celălalt exemplar este expus la Muzeul locomotivelor cu abur din Sibiu.