Licitaţia pentru CFR Marfă porneşte de la 800 de milioane de lei
Garanţia de participare a fost stabilită la zece milioane de euro, iar preţul de pornire a licitaţiei este de 800 de milioane de lei pentru privatizarea CFR Marfă.
Articol de Răzvan Stancu, 05 Aprilie 2013, 11:49
Ministerul transporturilor a publicat astăzi pe site-ul propriu şi în mai multe ziare naţionale şi europene anunţul pentru privatizarea companiei CFR Marfă.
Garanţia de participare a fost stabilită la zece milioane de euro, iar preţul de pornire a licitaţiei este de 800 de milioane de lei, a transmis reporterul RRA Alex Lancuzov.
Ministrul transporturilor, Relu Fenechiu a anunţat că, până la finalizarea privatizării, datoriile CFR Marfă (de un miliard şi jumătate de lei) vor fi transformate în acţiuni.
În data de 14.06.2013, ora 11.00, la sediul ministerului transporturilor, Comisia de Privatizare va proceda la deschiderea plicurilor cu oferte.
Privatizarea companiei cu mari pierderi este un angajament luat în faţa partenerilor creditori externi.
Documentul care stabilea strategia de privatizare a CFR Marfă a fost aprobat în şedinţa Consiliului Suprem de Apărare a Ţării din 5 februarie, cu menţiunea expresă ca privatizarea să se realizeze cu un investitor strategic.
Oferta de vânzare a CFR Marfă (min. transporturilor) |
Ulterior, executivul a aprobat strategia prin care se propune vânzarea unui pachet majoritar de acţiuni, fie spre un investitor strategic, fie către un consorţiu din care să facă parte investitori strategici şi financiari.
Contractul pentru serviciile de consultanţă pentru privatizare în valoare de 2,5 milioane de lei a fost atribuit în martie de Ministerul Transporturilor unei asocieri conduse de compania Deloitte.
România s-a angajat la ultima vizită a reprezentanţilor FMI din ţară să publice anunţul de privatizare pentru CFR Marfă până la finele lunii trecute şi să semneze contractul de vânzare a pachetului majoritar de acţiuni până la mijlocul lui mai.
Compania feroviară de transport marfă nu a mai înregistrat profit din anul 2007, în perioada 2008-2012 pierderile ridicându-se la aproximativ 1,2 miliarde de lei.