Liber pentru autostrada suspendată din Capitală
Proiectul autostrăzii suspendate a lui Sorin Oprescu a fost aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti. Valoarea investiţiei este de 1,5 miliarde de euro.
Articol de Sorin Solomon, 31 August 2012, 08:30
Consilierii generali au aprobat, joi seara, proiectul de hotărâre privind indicatorii tehnico-economici aferenţi studiului de fezabilitate pentru obiectivul de investiţii "Închidere inelul median median de circulaţie la zona Nord - Autostrada Urbană - Tronson Lacul Morii - Colentina".
Proiectul a fost adoptat cu 20 de voturi pentru, 16 împotrivă şi nicio abţinere.
Preţul de execuţie pentru şoseaua lungă de 13,150 de kilometri este de 1,34 miliarde de euro, adică 101,7 milioane de euro pe kilometru.
Conform proiectului, execuţia propriu zisă a lucrării costă 1,12 miliarde de euro, adică 85,5 miliarde de euro pe kilometru, iar partea de proiectare - 57,8 milioane de euro, adică 4,4 milioane de euro pe kilometru, în timp ce organizarea de şantier costă 153,4 milioane de euro, adică 11,7 milioane de euro pe kilometru.
Primarul general, Sorin Oprescu, a reafirmat faptul că realizarea autostrăzii suspendate nu înseamnă efort bugetar pentru PMB, întrucât este o lucrare executată în parteneriat public privat.
"Nu e vorba de a cheltui bani, nici măcar pe proiect. Costul total cuprinde toate construcţiile adiacente, cheltuieli care vor fi suportate de către cel care vine în parteneriat public privat", a precizat edilul şef.
Sorin Oprescu a menţionat că Primăria Capitalei va suporta doar cheltuielile destinate exproprierilor şi, în vederea scăderii acestor costuri, şoseaua va trece prin tunelul de la Herăstrău.
Conform proiectului, inelul median este constituit pe latura vestică prin Şos Virtuţii, Pasajul Lujerului, B-dul Braşov, pe latura sudică prin Strada Turnul Măgurele şi pe latura estică prin B-dul Nicolae Grigorescu, B-dul Chişinău, Strada Doamna Ghica şi Şoseaua Petricani.
Inexistenţa atât a acestei componente cât şi a oricărei alte artere inelare între inelul principal şi artera de centură produce încărcări şi chiar blocări în trafic, la nivelul acestor artere, se mai spune în proiect.
Din expunerea de motive rezultă, între altele, că această disfuncţie este cu atât mai evidentă cu cât distanţa dintre cele două inele, respectiv inelul principal şi Şoseaua de centură, este de circa nouă kilometri, iar inexistenţa unei artere intermediare produce încărcări suplimentare ale penetraţiilor situate pe zona de nord a oraşului.
Toate intersecţiile vor fi denivelate, realizându-se un sistem de artere locale care vor colecta traficul local, astfel încât accesul la noua cale rutieră să se facă în mod controlat.