Jumătate din tinerii din România „nu au competențe de nivel gimnazial”
La nivel mondial, trei din patru tineri nu dețin competențele necesare angajării (studiu UNICEF).
Articol de Daniela Vasilescu, 16 Iulie 2022, 16:39
Trei din patru tineri de până în 24 de ani din peste 90 de țări nu reușesc să se angajeze pentru că nu au competențele necesare, pe care ar fi trebuit să le dobândească în gimnaziu. Datele reies dintr-un studiu recent al UNICEF, care mai arată că cei din țările sărace au cele mai puține șanse să învețe astfel încât să obțină un loc de muncă decent.
Reporter: Daniela Vasilescu - Din raport mai reiese că în cel puțin una din trei țări cu venituri mici, peste 85% dintre tineri nu reușesc să obțină competențele digitale și profesionale în timpul învățământului gimnazial. Totodată, datele din 77 de țări arată că mai puțin de trei sferturi dintre copiii cu vârste cuprinse între trei și cinci ani au un parcurs corespunzător în cel puțin trei din cele patru domenii ale alfabetizării: competențe de scris, citit și socotit, abilități fizice socio-emoționale și de învățare. În preajma vârstei de 10 ani, majoritatea copiilor din țările cu venituri mici și medii nu sunt capabili să citească și să înțeleagă un text simplu.
Datele referitoare la România din contorul mondial al competențelor arată că peste 48% din cei peste 2,1 milioane de tineri cu vârsta între 15 și 24 de ani nu au competențe de nivelul învățământului gimnazial, iar aproape 800.000 dintre ei nu dețin competențe digitale.