Județul Vrancea: Lipsă acută de personal în cabinetele şcolare
Triajul epidemiologic al elevilor este făcut de cele mai multe ori de personal necalificat, adesea fără rigoarea necesară pentru a depista posibilele probleme de sănătate.
Articol de Gabriel Sava, 29 Septembrie 2020, 13:26
Cabinetele școlare se confruntă cu o lipsă acută de personal în aproape toată țara.
În contextul pandemiei de coronavirus, unitățile de învățământ au nevoie de cadre medicale calificate.
Recent, Ministerul Sănătății a promis că va angaja peste 1.000 de medici și asistenți în școli până la sfârșitul anului, urmând să găsească resursele financiare necesare pentru aceste posturi.
Ca și în alte județe, în Vrancea numărul medicilor în școli este foarte mic.
Triajul epidemiologic al elevilor este făcut de cele mai multe ori de personal necalificat, adesea fără rigoarea necesară pentru a depista posibilele probleme de sănătate ale elevilor.
Cinci medici și 40 de asistenți fac parte din rețeaua de medicină școlară de la Focșani, municipiul care are, de altfel, cea mai mare populație școlară, număr insuficient, după cum recunosc și responsabili din sistemul de învățământ, mai ales în contextul actual de restricții. Profesor Daniela Marchitan, inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Vrancea.
Daniela Marchitan: În unităţile școlare și mă refer aici, în primul rând, la învățământul preșcolar, în grădinițe, acest triaj este făcut de personalul medical, lucru care, de altfel, se făcea și înainte de această pandemie. Avem un protocol de triaj în care se precizează că triajul zilnic se efectuează, în primul rând, de către părinți. În ordinul comun nu se stipulează acest lucru, că profesorii trebuie să facă triajul zilnic. Se spune așa, că la prima oră de curs profesorul, învățătorul trebuie să observe elevul, dacă se simte bine sau nu.
Reporter: În aceste condiții, triajul minimal, înseamnând monitorizarea stării generale de sănătate, se face la clasă de cadrele didactice.