Istoricul maşinilor de pe piaţa internă, "aflat de la RAR"
Reprezentanţii Registrului Auto Român spun că vor realiza o bază de date care să cuprindă istoricul tuturor maşinilor care vor fi vândute în România.
Articol de Alex Lancuzov, 10 Martie 2014, 21:20
Registrul Auto Român intenţionează să pună la punct, în următorii ani, o bază de date care să cuprindă istoricul tuturor maşinilor din parcul auto intern, au anunţat astăzi reprezentanţii instituţiei.
Piaţa din România continuă să fie dominată de tranzacţiile cu maşini rulate, potrivit specialiştilor, tendina se va menţine, iar cumpărătorii sunt tot mai uşor de înşelat.
Aproape jumătate din cei care intenţionează să achiziţioneze un automobil deja înmatriculat în România sau rulat în afara ţării sunt vulnerabili şi pot fi expuşi fraudelor din cauza faptului că nu cunosc procedura pentru verificare a kilometrajului şi nici nu apelează la un service autorizat.
Însă o bază de date administrată de Registrul Auto Român şi din care să nu lipsească informaţii primite de la Poliţia Rutieră, asiguratori, precum şi de la reprezentanţele auto va permite reducerea riscurilor de a cumpăra un automobil furat, care a avut daune majore sau cu un rulaj mai mare decât cel declarat.
Baza de date este deja în lucru şi ar putea fi disponibilă peste trei ani, mai ales că o directivă europeană impune ca, de anul acesta, la fiecare inspecţie tehnică perioadă, toţi proprietarii din ţările membre să primească un certificat în care sunt trecuţi kilometrii reali.
"Sancţine penală" pentru resetarea kilometrajului
Cristian Bucur, şeful Omologărilor Individuale din cadrul Registrului Auto Român, spune că această bază de date îi va ajuta pe potenţialii cumpărători care nu pot primi infomaţii despre istoricul maşinii de la reprezentanţe, nefiind încă proprietari.
"Ne aşteptăm să găsim şi informaţii despre kilometraj la cele care vin din exterior.
"Asta înseamnă, cam în doi, în trei ani deja, cred că s-a fundamentat suficient această bază de date şi putem să ne folosim de ea", spune Cristian Bucur.
O altă propunere pentru a putea evita modificarea kilometrajului este trecerea în sfera penală a acestei practici, după cum spune Mihai Cune, directorul celui mai mare site de vânzări auto online din România.
"Vânzarea unei maşini cu kilometrajul dat înapoi, cât şi manopera de dare a kilometrajului înapoi să fie considerate infracţiuni.
"Cel care vinde maşina se va asigura, când cumpără maşina, să aibă rulajul real, pentru că altfel când o va vinde, el va fi în culpă că a vândut maşina cu kilometrajul dat înapoi", spune Mihai Cune.
Specialiştii Registrului Auto Român recomandă celor care intenţionează să-şi cumpere o maşină la mâna a doua să ceară proprietarului ambele seturi de chei originale, dar şi certificatul de autenticitate care atestă conformitatea documentelor maşinii.