"Intervenții punctuale" la produsele care înregistrează fluctuații mari de preț
Reprezentanții marilor lanțuri de magazine au propus să nu mai fie prelungită plafonarea adaosului comercial.
Articol de Radiojurnal, 17 Ianuarie 2024, 17:36
Reprezentanții marilor lanțuri de magazine au propus, la discuția pe care au avut-o astăzi cu ministrul agriculturii, introducerea unui mecanism prin care să se intervină punctual la unele produse care înregistrează fluctuații mari de preț și să nu mai fie prelungită plafonarea adaosului comercial.
Directorul executiv al Asociației Marilor Rețele Comerciale, George Bădescu, a atras atenția că în piață funcționează concurența, iar performanța companiilor trebuie să decidă serviciile și prețurile în relația cu consumatorii.
George Bădescu: Să nu uităm, ne aflăm într-o concurență foarte mare și în interiorul Uniunii Europene. Uneori poate nu ne amintim lucrul ăsta prea bine. De aceea, trebuie să ținem la piața românească și la imaginea și la prestigiul acestei piețe, pentru că până la urmă vorbim de produse românești. Să nu uităm, aceste produse pot să meargă și pe alte piețe. Va fi greu să cucerim alte piețe dacă noi nu avem grijă de piața noastră. Deci, din acest punct de vedere, acest mecanism pe care îl gândim putem să-l și discutăm și să găsim soluții acolo unde lucrurile nu sunt în regulă.
Realizator: Ministrul agriculturii Florin Barbu a anunțat că, așa cum au solicitat retailerii, o discuție legată de oportunitatea de a prelungi plafonarea adaosului comercial va avea loc și cu premierul.