Iniţiativă legislativă pentru combaterea dezinformării şi a manipulării pe reţelele de social media
O iniţiativă legislativă pentru combaterea dezinformării şi a manipulării pe reţelele de social media în timpul campaniilor electorale este în pregătire la Camera Deputaţilor.
Articol de Radio România Actualităţi, 04 Februarie 2025, 10:21
O iniţiativă legislativă pentru combaterea dezinformării şi a manipulării pe reţelele de social media în timpul campaniilor electorale este în pregătire la Camera Deputaţilor. A fost anunţată de preşedintele Comisiei pentru Tehnologia Informaţiei şi Telecomunicaţii, Radu Miruţă, de la USR, însă sunt şanse mici să mai prindă şi să reglementeze campania pentru scrutinul prezidenţial din luna mai. Subiectul a fost dezbătut luni în comisia de resort, la Cameră, cu invitaţi de la instituţiile care se ocupă de digitalizare, securitate cibernetică şi activitate online.
Are detalii Oana Bâlă: ”Preşedintele Comisiei pentru Tehnologia Informaţiei şi Telecomunicaţii, deputatul USR Radu Miruţă a declarat că doreşte să identifice modificările legislative care se pot face pentru evitarea dezinformărilor şi a manipulării prin social media. El a atras atenţia că există riscul ca la alegerile prezidenţiale din primăvară să apară iarăşi vulnerabilităţi şi a subliniat că instituţiile cu atribuţii în combaterea dezinformărilor în mediul online nu şi-au făcut treaba.
Radu Miruţă: ”Fiecare pe bucăţica lui spune că nu lipseşte nimic, dar la final treaba nu funcţionează. Ceea ce eu am în vedere este iniţierea unui proiect de lege care să impună platformelor sociale care îşi desfăşoară activitatea în România să elimine conţinutul fals pe care algoritmii de inteligenţă artificială îl pot identifica într-un mod automatizat.”
La rândul său, vicepreşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii, Pavel Popescu, a afirmat că ANCOM are un calendar foarte clar în ceea ce priveşte alegerile prezidenţiale, care include şi discuţii cu candidaţii ce se vor înscrie în cursă.
Pavel Popescu: ”Fiecare candidat va veni la ANCOM şi va înţelege de la ANCOM ceea ce trebuie să facă. Acum să nu credeţi că un anumit candidat nu a ştiut foarte clar în campanie că trebuie să-şi eticheteze video-urile sau contentul din punct de vedere politic, evident.”
La dezbatere au mai participat reprezentanţi ai Ministerului de Interne, serviciilor de informaţii şi CNA.”/editor Florin Lepadatu/