Începe construirea unui terminal de cereale în dana 80 a Portului Constanța
Terminalul va avea o capacitate de stocare de 200.000 de tone, iar investiţia totală este de peste 45 de milioane de euro.
29 Mai 2017, 21:08
Compania care deţine, în Portul Constanţa, cel mai mare terminal pentru manipularea mărfurilor solide în vrac din bazinul Mării Negre a început astăzi construirea unui terminal de cereale în dana 80, unde vor putea fi operate la cheu nave cu capoacitate de peste 120.000 de tone.
Terminalul va avea o capacitate de stocare de 200.000 de tone, iar investiţia totală este de peste 45 de milioane de euro.
Construirea acestui terminal înseamnă, într-o primă fază, dezvoltarea capacităţilor de export de cereale ale României cu peste 3 milioane de tone, putând ajunge treptat, până la finalul proiectului, la 10 milioane de tone - spune directorul companiei, Viorel Panait.
Viorel Panait: Lucrările care se realizează acum sunt de natură să pună în valoare elemente de infrastructură ale Portului Constanţa şi care sunt de natură să fie puse la dispoziţia tuturor operatorilor portuari. Noi dorim să ne asumăm un statut de terminal public, pentru că vom lucra în concert cu toate terminalele din Portul Constanţa, punând în valoare infrastructura care a fost pusă la dispoziţie, dana de mare adâncime, racordul feroviar, terminalul de barje, terminalul de remorchere, podul peste canal de la kilometrul 0+550, accesul facil de la Autostrada Soarelui. În acest condiţii, vom putea astfel să servim tuturor colegilor, atât operatori portuari, cât şi comercianţi, ca împreună să putem pune pe hartă din nou Portul Constanţa cu un port foarte eficient, care să poată să fie în stare să aducă nave de până la 110-120 de mii de tone, fără limitare de pescaj, şi astfel încât rata de încărcare a navelor, care este parametrul principal care caracterizează performanţa unui port, să crească de cel puţin trei ori.